Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-02, 21:48   #12
stina
Medlem

Reg.datum: May 2004
Smile Entreprenörsskapet är imponerande....

Som tidigare nämnts har "Gulf" öppnat en 50-talsmack... nu har "We are the 60-ties" öppnat som namnet antyder en 60-tals mack av märket BP...! Man kör till en början en kampanj på bensin "köp 20 liter och du får ett paket tuggmmi av märket Bugg och ett paket filmstjärnor", Kenny med Volvon har nappat och köpt 40 liter....
En kiosk har också öppnats där man säljer gamla nummer av den då populära tidskriften "Bildjournalen", Beatlesperuker, bandygrillor och piratkopierade VHS-kopior av musikfilmen "Woodstock"..!
I uthuset har "Märklinklubben " öppnat en utställning (enbart M-skenor!).. där man har en kampanj där de som kan numret på stoppbocken utan belysning (7190) får gratis inträde... De som ej klarar detta får välja på att betala en tia eller beskriva vad artikeln 3000 står för i Märklinsortimentet (Tanklok litt 89)...
Polisen är där för de tror att man försöker avyttra produkter från "Tysklandsresans ölinköp"...
En kö har bildats då man bara får vara 10 personer samtidigt inne i lokalen... brandskyddsbestämmelser...
Ove som skaffat sig glasögon försöker muntra upp kön med lite ordvitsar....
Han har just dragit följande: "Hittar du inte ditt radergummi, säg till mig så tar jag av mig glasögonen och då ser jag ju "suddit".." !! Några ler på smilbanden och det blir genast lite lättare att stå i kö.....
Moster Hulda har fått sitt kaffe och stuckit från renoveringen av släktens 1800-talshus... vankas det kaffe här också månne..?
Man skänker också en tanke till "trainz bonden" som målat macken åt den nybildade föreningen... I
Fortsättning följer snart...!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bp_1.jpg (119.3 KB, 151 visningar)
Filtyp: jpg bp_2.jpg (112.5 KB, 152 visningar)

Senast redigerad av stina den 2010-10-02 klockan 21:56.
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:39.