Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-30, 12:52   #1
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard TS2010 Favorites

Jag tycker att TS2010 fortsätter att bråka med mig.
I Railyard markerar jag de lok och vagnar som jag kommer att använda mig av som Favorites. I Surveyor ställer jag in att bara Favorites skall visas. När jag sedan tar upp det rullande materialet i Surveyor så listas bara dessa. Vilket ju är bra. Men installerar jag något nytt eller startar om datorn så listas plötsligt alla igen.
Jag har läst handboken som följer med TS2010 och det står 2010 på den men häri får vi lära oss om CM2 men också lite om Surveyor i TS2010.
Men nu medan jag skriver detta tror jag jag kommit på ett av felen. Inställningen "Only display favorite content" fungerar nog inte. I handboken står det något om att de objekt som man givit en "rating" av 5 visas som favoriter.
Jag prövade då att markera alla objekt CM3 och ge dem rating värdet 5 så att alla blev favoriter. Nu plötsligt har jag fått många fler banor att välja på och de problem med hus som inte fanns, som jag har tagit upp tidigare, finns nu med. Det måste ju vara något fel med Trainz TS2010 eller är det jag som gör fel. Jag väntar med spänning på vilken erfarenhet ni andra har.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.