![]() |
TS2010 Favorites
Jag tycker att TS2010 fortsätter att bråka med mig.
I Railyard markerar jag de lok och vagnar som jag kommer att använda mig av som Favorites. I Surveyor ställer jag in att bara Favorites skall visas. När jag sedan tar upp det rullande materialet i Surveyor så listas bara dessa. Vilket ju är bra. Men installerar jag något nytt eller startar om datorn så listas plötsligt alla igen. Jag har läst handboken som följer med TS2010 och det står 2010 på den men häri får vi lära oss om CM2 men också lite om Surveyor i TS2010. Men nu medan jag skriver detta tror jag jag kommit på ett av felen. Inställningen "Only display favorite content" fungerar nog inte. I handboken står det något om att de objekt som man givit en "rating" av 5 visas som favoriter. Jag prövade då att markera alla objekt CM3 och ge dem rating värdet 5 så att alla blev favoriter. Nu plötsligt har jag fått många fler banor att välja på och de problem med hus som inte fanns, som jag har tagit upp tidigare, finns nu med. Det måste ju vara något fel med Trainz TS2010 eller är det jag som gör fel. Jag väntar med spänning på vilken erfarenhet ni andra har. |
Ursäkta att jag tar upp detta igen.
4 bifogad(e) fil(er)
Jag tycker mitt Trainz TS2010 beter sig konstigt och undrar om det är något som är fel.
När jag har ett nyinstallerat TS2010 har jag bara ett fåtal banor, nio för att vara exakt. Det syns på första bilden. Bifogad fil 34851 Jag har prövat olika inställningar och markerat eller markerat ur rutorna "Only display favorite content" "Enable compatibility mode for older content" Men om jag tar upp Content Manager 3.2, fliken Installed och där marker allt, högerklickar och väljer Rating och väljer värdet 5. Efter detta så har jag många fler banor att välja på. Det behövs tre bilder. Bifogad fil 34852Bifogad fil 34853 Bifogad fil 34854 Även banor och annat, ej allt, material jag installerat och inte kunnat se blir nu synligt om jag ger dem Rating 5. Det är inte bara fler banor som blir synliga utan även många tidigare osynliga objekt blir nu tillgängliga. Är detta verkligen rätt eller är det inte något som är fel? På alla Trainz2010 eller bara på mitt? |
Klicka på stjärnan vid grön triangel.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57. |