Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-04-30, 00:49   #13
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Nja. De övriga signalerna i Svenolovs signalsystem ser inte VSIs (Precis som i verkligheten) om du inte specifikt förreglar en VSI mot en signal. I gamla signalsystem (semaforer) så var ofta vägskydd som korsade infarts/utfartstågvägar förreglade i tågvägen, så att signalen inte kunde sättas till kör utan att vägskyddet var stängt och förreglat. Men detta är alltså inte standardbeteendet. Jag hade en del önskningar till Svenolov om manuell stängning av vägskydd, för det var vanligt på obevakade stationer med en närliggande övergång att man var tvungen att aktivera vägskyddet för att bommarna skulle fällas så att dessa inte fälldes när tåget stod inne vid plattformen, utan när det skulle avgå. En sådan anordning finns att beskåda på ULJ för både Tycho Hedéns väg och Fyrislundsgatan som har en liten hållplats liggande mitt emellan dem.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009