![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Nja. De övriga signalerna i Svenolovs signalsystem ser inte VSIs (Precis som i verkligheten) om du inte specifikt förreglar en VSI mot en signal. I gamla signalsystem (semaforer) så var ofta vägskydd som korsade infarts/utfartstågvägar förreglade i tågvägen, så att signalen inte kunde sättas till kör utan att vägskyddet var stängt och förreglat. Men detta är alltså inte standardbeteendet. Jag hade en del önskningar till Svenolov om manuell stängning av vägskydd, för det var vanligt på obevakade stationer med en närliggande övergång att man var tvungen att aktivera vägskyddet för att bommarna skulle fällas så att dessa inte fälldes när tåget stod inne vid plattformen, utan när det skulle avgå. En sådan anordning finns att beskåda på ULJ för både Tycho Hedéns väg och Fyrislundsgatan som har en liten hållplats liggande mitt emellan dem.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|