![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Håller på med ett litet projekt här hemma med att måla om två stycken 185 lok till mitt privatbolagsfärger. Rött och svart är hittils bestämda, men är lite osäker angående vad som ska sitta på sidan. Bolagets tre bokstäver ska vara med på sidan, men för tillfället står det helt still med hur det ska se ut. Att bara ha ett rött och svart lok är trist. Är det någon som har lite idéer på nån form av märkning eller vilken färg som kan vara snyggt på loket vore det till stor hjälp.
Har en idé (ok, den är i paint så den är dåligt gjord...), är inte riktigt helt nöjd med "randen" längssidan på loket, men nåt i den stilen vore kul att ha... Vitt kanske inte är riktigt helt rätt heller, borde kanske vara nån bättre färg? ![]() Nån som har en kul idé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Här kommer ett (knäppt?) förslag...
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Visste inte om man fick använda ditt lok???? Så jag gjorde en mall i Paint och här är mallen...
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Inga problem att avända bilden jag la ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Kul att du ska starta ett privatbolag
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tackar
![]() Gjorde en till bild (även den i paint). Nåt måste man ju ha att fördriva tiden med en trist dag som denna. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Lite konstruktiv kritik: Jag skulle vilja se fetare stil på bokstäverna och gärna i någon lysande färg som blå,grön,gul osv för att vit känns lite tråkigt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Ok, tack för kritiken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Verkar som du skrivit TKJ med linjer i Paint!? Det behöver du inte! Använd text-knappen (den med ett A på!) och skriv texten med det typsnytt, storlek och tjocklek du vill... OBS! Du kan inte ha bilden förstorad, när du skriver text!
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Nja då får jag en stor vit ruta där, även när jag trycker bort textrutan så blir det en vit ruta kvar. Paint är inte något bra program att göra målningar i tyvär
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Conny har inte photoshop, men när man väljer text-verktyget i paint, så kommer det fram två val under verktygsvalen. De ser nästan likadana ut, men välj det undre, så slipper di den vita rutan.
![]()
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Som simonbertilsson säger, välj den nedre (röda pilen!), så slipper du den vita rutan...
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]()
"Paint är inte något bra program att göra målningar i tyvär"
Man kan förståss inte göra mer i Paint än i t.ex. Paint shop pro eller Photoshop (som båda kostar pengar!) , men det går att göra väldigt mycket i Paint. Mer än man först tror!