![]() |
Hjälp med färgval
Håller på med ett litet projekt här hemma med att måla om två stycken 185 lok till mitt privatbolagsfärger. Rött och svart är hittils bestämda, men är lite osäker angående vad som ska sitta på sidan. Bolagets tre bokstäver ska vara med på sidan, men för tillfället står det helt still med hur det ska se ut. Att bara ha ett rött och svart lok är trist. Är det någon som har lite idéer på nån form av märkning eller vilken färg som kan vara snyggt på loket vore det till stor hjälp.
Har en idé (ok, den är i paint så den är dåligt gjord...), är inte riktigt helt nöjd med "randen" längssidan på loket, men nåt i den stilen vore kul att ha... Vitt kanske inte är riktigt helt rätt heller, borde kanske vara nån bättre färg? http://img99.imageshack.us/img99/5641/kopiaav1859lv.jpg Nån som har en kul idé? |
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer ett (knäppt?) förslag...
|
1 bifogad(e) fil(er)
Visste inte om man fick använda ditt lok???? Så jag gjorde en mall i Paint och här är mallen...
|
Inga problem att avända bilden jag la ut :). Tack för förslaget, alla idéer är välkomna!
|
Kul att du ska starta ett privatbolag:) Gillar färgerna och designen på loket.:tumupp:
|
Tackar :). Hehe man måste ju ha något udda inslag på banan. Så ett privatbanebolag låg nära till hands. För närvarande består TKJ av 2 st Br 185 lok och en del passagerarvagnar. Ommålning påbörjas inom kort till företagets egna färger.
Gjorde en till bild (även den i paint). Nåt måste man ju ha att fördriva tiden med en trist dag som denna. http://img138.imageshack.us/img138/5112/rnder6yq.jpg |
Lite konstruktiv kritik: Jag skulle vilja se fetare stil på bokstäverna och gärna i någon lysande färg som blå,grön,gul osv för att vit känns lite tråkigt.:)
|
Citat:
|
Ok, tack för kritiken :). Alltid br aatt få beta vad folk tycker och tänker. Är som sagt bara paint målningar med idéer på hur det skulle kunna se ut. Fetare text var jag också inne på, skulle nog se snyggare ut.
|
Verkar som du skrivit TKJ med linjer i Paint!? Det behöver du inte! Använd text-knappen (den med ett A på!) och skriv texten med det typsnytt, storlek och tjocklek du vill... OBS! Du kan inte ha bilden förstorad, när du skriver text!
|
Nja då får jag en stor vit ruta där, även när jag trycker bort textrutan så blir det en vit ruta kvar. Paint är inte något bra program att göra målningar i tyvär :(.
|
Citat:
|
Conny har inte photoshop, men när man väljer text-verktyget i paint, så kommer det fram två val under verktygsvalen. De ser nästan likadana ut, men välj det undre, så slipper di den vita rutan. :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Som simonbertilsson säger, välj den nedre (röda pilen!), så slipper du den vita rutan...
|
"Paint är inte något bra program att göra målningar i tyvär"
Man kan förståss inte göra mer i Paint än i t.ex. Paint shop pro eller Photoshop (som båda kostar pengar!) , men det går att göra väldigt mycket i Paint. Mer än man först tror! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08. |