![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Fick en "Lidnersk" knäpp idag för plötsligt flöt allt på som det bara gör ibland. Har gjort (i det närmaste) klar texturen och mappat det mesta. Själv är jag ganska nöjd, vad tycker ni?
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Det ser ut som en riktig tender för tusan! Jag har inte ord nog för att beskriva hur otroligt bra det ser ut!
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
wtf.. här är jag borta sen i onsdags.. och vad är det man ser???
Du jobbar på snabbbt, och snyggt blir det!
![]() |
#19 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Kan det bli mycket bättre?
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
En knäpp är nog vad du fått, åt rätt håll åtminstone, även om jag vet att skillnaderna mellan F-tendern och A-tendern (B-lokstendern) är väldigt små (jag antar att det är F-tendern du utgått ifrån) så kan jag inte låta bli att imponeras. Snyggt!
![]() Förresten, kommer det att bli B-lok med öppen, eller stängd hytt? Bilderna skvallrar om öppen.
![]() |
#21 |
Veteran
|
![]()
Plötsligt flyter allt som brukar jvlas, så det är lika bra "flyta" med strömmen så länge den rinner åt rätt håll!? Tack för alla positiva omdömen om tendern! Loket har också genomgått en del behandlingar (eftersom det går så bra just nu). Nästa stora utmaning blir väl drivboggin, att få alla animationer rätt - det brukar bli ett evigt "avlänka - manipulera - restetta X-form - länka igen - testa, åsså om igen, igen, igen .... ! Men om mitt flyt håller i sig så vet man aldrig?
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Det får man hoppas!
![]() ![]()
![]() |
#23 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jag känner definitivt igen mig, tendern har man ju klättrat en del på för att fylla vatten , och för att putsa, och dvs arbeten, detta ser ut att bli ett mycket trevligt lok!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
Plockat in boggier och alla helpers och flyttat runt dom lite grann. Bilderna visar väl vilka mängder med informatiom man måste hantera!
Bild 1: Med alla "attachmentpoints" och "dummies" , Bild 2: alla "Bones" till drivboggin. Bild 3: Så Bertil förhoppningsvis ser ut i Trainz !?
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Fasen, ska du hålla på och leverera sådana här snyggingar får vi ju allvarligt fundera på att bredda DONJ.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
LAn.. Jag har sagt det många gånger nu.. Kanske för många? Men du är "the best of the best".
Säg till om det blir jobbigt med alla mina kommentarer.. Jag tycker bara att det är MYCKET intressant att följa dina byggen!
![]() |
#27 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag saknar ord, ser helt underbart ut.
![]() Förstår fortfarande inte, hur du bär dig åt. Du pratar om återvinning och har fyra maskiner på G och fort går det, men det är ju inte bara återvinning för dig. Texturer ska göras m.m. och ändå, så lyckas du hålla detta tempo. Du är makalös i ditt byggande ![]() ![]() ![]()
![]() |
#28 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
snyggt b lok. Kan du också göra den till c tender. Gp3119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Veteran
|
![]()
Det beror på om någon kan skaffa fram bra ritningar på den 3-axliga korta C-tendern. Den hängde väl bakom andra lok också ? Kunde bli en framöver ???