![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Hej!
Kan ni som är PC-användare skriva in svenska tecken i Property-rutor, sök-fält och dy.l i TANE? Jag kan inte göra det i Mac-versionen i alla fall, vilket föranleder en animerad diskussion med utvecklarna av Trainz och tänkte fråga er innan jag fortsätter den diskussionen. Fungerar som det ska i CM dock! mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det är bara två ställen i TANE som jag vet om inte har stöd för åäö. Det är dels sökrutorna i de olika kategorierna i Surveyor. Till exempel om man vill sätta ut mitt vägskydd vars delar har namn som börjar med "Vägskydd..." så blir ä:et ett ?. Så jag får söka på W och scrolla upp. Det andra är sökrutan för rutter på den första sidan som dyker upp när man startar spelet. Samma sak med ? där också.
Följande ställen fungerar det att skriva åäö som jag testat: * CM * Sökfiltret i Surveyor (Trattsymbolen uppe i menyn) * Propertyrutor, både namn och övriga inställningar via egna rutor (som när man skriver in namn på närmaste stationerna på LAn stationshus) * Reglelrutan, både namn på session, description och i regler där man kan skriva i en text (Så som Message popup)
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Har prövat allt som korvtiger nämner och det enda som fungerar är åäö i CM. Resten (det blåa Trainz) blir, som du skriver, frågetecken (?). Är ju ganska dåligt (skamligt) att det inte går att använda icke engelska bokstäver överallt i Trainz. Nu vet jag i alla fall skillnaderna mellan PC och Mac versionerna så ska på och bråka med dom igen och se om de vill lyssna nu!
mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Under betatestningen har det kommit klagomål på detta från danskar, tyskar, svenskar och norrmän och N3V har lovat fixa detta men det har uppenbarligen låg prioritet !?
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|