![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
|
![]()
Hej alla innehållskreatörer!
Jag håller på och experimenterar med 3D-modellering i Gmax och det börjar sakta arta sig. Något som jag är hopplöst dålig på är att skapa bra texturer och det är ju inget kul att slänga på en pissig textur på en hyfsad mesh. Nu undrar jag ifall någon känner till nån bra tutorial om texturer eller ifall nån av er erfarna modellerare/texturerare har lust att dela med sig av tips eller exempel på tillvägagångssätt. Jag har mest experimenterat med att skapa texturer av digitalbilder, finns det någon fördel med att skapa texturer från grunden direkt i en bildredigerare? //John |
![]() |
![]() |