Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-18, 09:32   #1
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard Build 3092 eller Build 3099 ?

Hej!
Jag har formaterat om hela hårddisken och skall nu lägga in TRS2006 igen. Vilket är den senaste versionen av Service Packs? Min skiva är på version 2.5 (Build 2761). Kan jag använda något som heter TRS2006_US_2761-3092 ? Eller TRS2006 _UK_2773-3099 (förutsatt att jag hittar mellanbiten 2761-2773 någonstans.....).
Det är omöjligt att öppna Aurans hemsida för närvarande :-(

Hälsningar
Glöm ovanstående. Jag tror jag hittat rätt. Försöker med den där US-versionen.

Senast redigerad av benkegbg den 2007-02-18 klockan 09:52. Anledning: Hittat rätt SP1 Det är den där US-biten.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 10:50   #2
mr_magnell
Medlem

Reg.datum: May 2004
Standard

TRS2006 _UK_2773-3099 är ENDAST för den egelska versionen av TRS2006, eftersom du har Build 2761 skall du använda TRS2006_US_2761-3092 och ingen annan.

Att det är olika build på olika versioner är endast för att man inte skall blanda ihop olika versioner i framtida uppdateringar (om det blir några), engelska versionen skiljer sig från den svenska att du alltid måste a DVD/CD'n i datorn för att starta TRS20006.
mr_magnell besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 11:56   #3
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Jag undrar ngt om service packs...

1. Är de gratis?
2. Är den nedladdningsbara?

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 16:49   #4
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej mr Magnell!
Ja, jag har laddat om programmet och använt US-versionen. Men jag behöver inte ha skivan sittande i maskinen när jag öppnar TRS och det är väl bra. Men det som irriterar mig är att jag får upp två meddelanderutor i Content Managern som säger "Updating the Trainz Asset Database. Please wait..." och jag väntar och väntar, men rutan tycks omöjlig att försvinna.

Samtidigt så meddelar den också "Checking that your username AND password are valid and...." och så vidare. Jag har redan registrerat mig på Auran med min gamla TRS 2004.

Att meddelandet är klistrat kvar beror nog på att man just nu inte kommer in på Aurans hemsida - så det förklarar det sista, men varför försvinner inte den andra rutan? Kanske det beror på samma sak?
Hälsningar
Gammal 2007-02-18, 18:23   #5
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Du behöver registrera dig igen, om du nu har skaffat dig TRS2006.
Den förra gäller bara för TRS2004.

Men tyvärr, så kommer dessa meddelanden som du har beskrivit.
Upp allt för ofta.

"Updating the Trainz Asset Database. Please wait..." brukar dyka upp, när du har installerat något nytt och kan tyvärr ta lite tid ibland.

Bara att ha tålamod och vänta ut burken.

"Checking that your username AND password are valid and...." är tyvärr ett alltför vanligt problem för mig i alla fall.
Händer nästan stup i kvarten, att man inte får någon kontakt med DLS.
Har det problemet just nu och väntar bara på att få upp internet kontakten med DLS.
Så tyvärr kommer du att drabbas av detta igen, när du har registrerat dig på nytt.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:31.