![]() |
Build 3092 eller Build 3099 ?
Hej!
Jag har formaterat om hela hårddisken och skall nu lägga in TRS2006 igen. Vilket är den senaste versionen av Service Packs? Min skiva är på version 2.5 (Build 2761). Kan jag använda något som heter TRS2006_US_2761-3092 ? Eller TRS2006 _UK_2773-3099 (förutsatt att jag hittar mellanbiten 2761-2773 någonstans.....). Det är omöjligt att öppna Aurans hemsida för närvarande :-( Hälsningar Glöm ovanstående. Jag tror jag hittat rätt. Försöker med den där US-versionen. |
TRS2006 _UK_2773-3099 är ENDAST för den egelska versionen av TRS2006, eftersom du har Build 2761 skall du använda TRS2006_US_2761-3092 och ingen annan.
Att det är olika build på olika versioner är endast för att man inte skall blanda ihop olika versioner i framtida uppdateringar (om det blir några), engelska versionen skiljer sig från den svenska att du alltid måste a DVD/CD'n i datorn för att starta TRS20006. |
Jag undrar ngt om service packs...
1. Är de gratis? 2. Är den nedladdningsbara? |
Hej mr Magnell!
Ja, jag har laddat om programmet och använt US-versionen. Men jag behöver inte ha skivan sittande i maskinen när jag öppnar TRS och det är väl bra. Men det som irriterar mig är att jag får upp två meddelanderutor i Content Managern som säger "Updating the Trainz Asset Database. Please wait..." och jag väntar och väntar, men rutan tycks omöjlig att försvinna. Samtidigt så meddelar den också "Checking that your username AND password are valid and...." och så vidare. Jag har redan registrerat mig på Auran med min gamla TRS 2004. Att meddelandet är klistrat kvar beror nog på att man just nu inte kommer in på Aurans hemsida - så det förklarar det sista, men varför försvinner inte den andra rutan? Kanske det beror på samma sak? Hälsningar |
Du behöver registrera dig igen, om du nu har skaffat dig TRS2006.
Den förra gäller bara för TRS2004. Men tyvärr, så kommer dessa meddelanden som du har beskrivit. Upp allt för ofta. "Updating the Trainz Asset Database. Please wait..." brukar dyka upp, när du har installerat något nytt och kan tyvärr ta lite tid ibland. Bara att ha tålamod och vänta ut burken. "Checking that your username AND password are valid and...." är tyvärr ett alltför vanligt problem för mig i alla fall. Händer nästan stup i kvarten, att man inte får någon kontakt med DLS. Har det problemet just nu och väntar bara på att få upp internet kontakten med DLS. Så tyvärr kommer du att drabbas av detta igen, när du har registrerat dig på nytt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009