![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Jag håller på att lära mig skapa modeller till Trainz och så småningom kanske modellerna jag skapar från grunden duger att visa för er. Men som en del av lärprocessen har jag labbat med att importera SketchUp modeller från 3D Warehouse i Collada format till blender och sedan till 3D max. Jag inser att det går alldeles utmärkt att göra det och att det finns ganska många modeller av god kvallitet som skulle se fina ut i Trainz. Googles användarvillkor för från 3D Warehouse säger ju följande: ”Genom att skicka, publicera eller visa innehåll via 3D Warehouse beviljar du Google och dess slutanvändare en global, royaltyfri, icke-exklusiv, oavbruten licens att utöva rättigheten i innehållet, enligt följande: a. att reproducera innehållet; b. att skapa och reproducera arbeten härledda från innehållet; c. att offentligt visa och distribuera kopior av innehållet; d. att offentligt visa och distribuera kopior av arbeten härledda från innehållet; ” Så enl. punkt B det verkar ju vara juridiskt sett OK att göra det. Men vad tycker ni, är det … hm moralsikt OK. Jag har inte riktigt bestämt mig. MVH Björnl |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|