Förutom Hawks stora miljö-omgång på rutten så har eller kommer följande att ske:
- Hans Pursche har ju tidigare gjort ett ordentligt jobb med att lägga om spåren, så att de kraftigaste stigningarna nu är borta.
- Linjespårens växlar är utbytta av Hans till mjukare radier.
- Jag kommer att "försvenska" bangårdarna, då spårplanen i nuvarande tappning är ganska amerikansk. Inga stora ingrepp dock, rutten ska ut innan KRS är här.
- Xtracks-baserat självklart.
All signalering och hastighetssättning är helt ny och har inga kopplingar med "ur-JBJ". Viss spårläggning justeras för att bättre passa svensk signalsättning och trafik enligt svensk modell. Jag tror inte att vi klarar att helt lägga "reglementsenliga" kurvradier, men i stort så ska jag lägga ner en hel del tankearbete för att få rimliga och stabila hastighetssättningar, med inte allt för många överträdelser. Nåra blir det säkert, men det får ni stå ut med...
Arbetet kommer inte starta riktigt än, då dels jag ska ta tag i en del 3D-projekt som ska bli klara och dels ska vi ju lägga upp Morvan-rutten a la Hawk. Sen är det ju sommar o sol dessutom, så det finns annat än tågsim...
