
liten stämmningsbild...
Inte mycke kvar nu av spårläggningen, jobbar med hamnen i den norra delen av rutten. Som synes, så är det bra med spår vid änd-stationerna, så det är bara o gnugga geni-knölarna för att finna kul trafik-ide...

Sannolikt, så har bibanan transporter som även i betydande omfattning belägger trafik på stambanan... Plats för intressant AI-trafik, alltså... Stambanan avslutas i båda ändar med för mig sedvanlig "spår-kvast", som ni blev bekant med i KMJ. Här utvecklad så att den är tillräckligt lång för att få plats med 3 blocksträckor för nya AI-tåg, så dessa kan "födas" till världen på ett kontrollerat sätt. 2 spår för "födsel" och 1 spår för AI-tåg ut ur denna världen. Denna "kvast" ska ju vara utanför ruttens "verkliga" område och bör betraktas som MSTS-teknisk yta. Kan kanske läggas under mark, för att markera det... Fast, det bestämmer du ruttbyggare själv...
Av spårläggning återstår då at bli klar med hamnen, industriområdet vid stambanan samt att sammanbindningsstationen ska justeras lite granna, så den fungerar bättre. En annan av de små stationerna ska oxå justeras då det blev för kort längd på mötes-spåren för at vara vettigt.
Efter spårläggnmingen stundar trimmning av "vassa kanter" i terrängen, samt en grund-marktexturering. Den slipade ruttbyggaren kanske mark-texturerar själv, men i släppet så ska det vara så att man kan använda de som ligger. Sen är det bara signalsättningen som ska till...
mmm... just det... Dokumentation oxå, förståss... En pdf-fil kommer med, som beskriver hur mina tankar har varit på stationernas uppbyggnad och spårens användning. det har ju legat till grund för hur spårplanen är llagd, så det kan ju vara bra att veta. Om du ruttbyggare sen vill använda spåren till annat, så är ju det bara att göra...
Så här nära har det aldrig varit...