11 september kommer nu att skrivas in som en av Sveriges svartaste datum i historieböckerna.
Igår när Anna Lindh blev knivhuggen på NK, var det 25 år sedan Ronnie Pettersson krachade på Monza och avled dagen efter precis som Anna och idag 2-årsdagen av World Trade Center. Inget bra datum det här.
Själv har jag väldigt mycket politikerförrakt i mig och hatar politik, men just Anna Lindh var en politiker som jag hade ett visst förtroende till. Hon verkade vara mjuk och god som person, samtidigt väldigt hård och rak i sitt arbete. En av våra sista riktiga politiker som finns/fanns nu.
Känner det som ett stort slag i ansiktet på mig själv och hela svenska befolkningen. Oavsett vilken partifärg eller sysselsättning i regeringen som personen har, så ska detta inte få hända i en demokrati.
Fast det har hänt förrut och säkert kommer att hända igen någon annanstans.
Är rädd för att det här också kommer att sluta som med Olof Palme.
Att ingen mördare grips.
Tror tyvärr att det bara var tillfällighet att detta skede. Att gärningsmannen såg Anna på NK och råkade ha kniv på sig.
Får hoppas att polisen kan hitta gärningsmannen på NKs övervakningkamror. Annars tror jag att vi får leva med en ovisshet som med Palme, men hoppas vid gud att jag har fel och att mördaren grips snarast.
Bengan.
|