Ämne: Y1 v2
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-20, 00:30   #117
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Tackar Mawkish!
Ska fixa det.

Föraren får jag se hur det blir med, har ingen aning om vilken rad i blueprinten som roterar föraren.
Inga problem Tyvärr har dom ju inte lagt till något i blueprinteditorn för att ändra vinklar på saker och ting så om du vill fixa det så får du manuellt(notepad++ är en utmärkt texteditor) ändra i dina blueprint xml-filer, spara och exportera igen. Vad som ska ändras för att rotera föraren 180 grader är markerat med fet text nedan.

Kod:
<cEntityContainerBlueprint-sChild d:id="48122848">
	<ChildName d:type="cDeltaString">Driver</ChildName>
	<BlueprintID>
		<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
			<BlueprintSetID>
				<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
					<Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
					<Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
				</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
			</BlueprintSetID>
			<BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Characters\TrainDriver00_01.xml</BlueprintID>
		</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
	</BlueprintID>
	<Matrix>
		<cHcRMatrix4x4>
			<Element>
				<e d:type="sFloat32">-1.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">1.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">-1.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
				<e d:type="sFloat32">0.800000</e>
				<e d:type="sFloat32">1.450500</e>
				<e d:type="sFloat32">-11.300000</e>
				<e d:type="sFloat32">1.000000</e>
			</Element>
		</cHcRMatrix4x4>
	</Matrix>
	<ParentNodeName d:type="cDeltaString"></ParentNodeName>
</cEntityContainerBlueprint-sChild>
dvs från 1 till -1 på de två platserna. Du kommer väl även att behöva flytta föraren i x y z led när du väl roterat 180 eftersom han blir spegelvänd så att säga men kan du ju enkelt ändra med blueprinteditorn sedan.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat