Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13
Tackar Mawkish!
Ska fixa det.
Föraren får jag se hur det blir med, har ingen aning om vilken rad i blueprinten som roterar föraren.
|
Inga problem

Tyvärr har dom ju inte lagt till något i blueprinteditorn för att ändra vinklar på saker och ting så om du vill fixa det så får du manuellt(notepad++ är en utmärkt texteditor) ändra i dina blueprint xml-filer, spara och exportera igen. Vad som ska ändras för att rotera föraren 180 grader är markerat med fet text nedan.
Kod:
<cEntityContainerBlueprint-sChild d:id="48122848">
<ChildName d:type="cDeltaString">Driver</ChildName>
<BlueprintID>
<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
<BlueprintSetID>
<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
<Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Characters\TrainDriver00_01.xml</BlueprintID>
</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
</BlueprintID>
<Matrix>
<cHcRMatrix4x4>
<Element>
<e d:type="sFloat32">-1.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">1.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">-1.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.000000</e>
<e d:type="sFloat32">0.800000</e>
<e d:type="sFloat32">1.450500</e>
<e d:type="sFloat32">-11.300000</e>
<e d:type="sFloat32">1.000000</e>
</Element>
</cHcRMatrix4x4>
</Matrix>
<ParentNodeName d:type="cDeltaString"></ParentNodeName>
</cEntityContainerBlueprint-sChild>
dvs från 1 till -1 på de två platserna. Du kommer väl även att behöva flytta föraren i x y z led när du väl roterat 180 eftersom han blir spegelvänd så att säga men kan du ju enkelt ändra med blueprinteditorn sedan.