Ämne: Y1 v2
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-19, 22:27   #113
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Är det samma på alla Y1or?
Föraren åker i fel ände på alla så vitt jag kunde se. Vad gäller pådragsreglaget så funkar det bra för de flesta av Y1-orna. Det som krånglar tex på Inlandsbanan(och några till) har att göra med Regulator kontrollen för expert läget är definerad. Det ska troligtvis inte vara en "notched control" och/eller inte ha egenskapen "rest in notched poition" som gör att den antingen är 1 eller 0 och inte kan ha något av värdena mellan.
Kod:
<cControlContainerBlueprint-cControlValue d:id="48330464">
		<ControlName d:type="cDeltaString">Regulator</ControlName>
		<DefaultValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</DefaultValue>
		<MinimumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</MinimumValue>
		<MaximumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</MaximumValue>
		<BriefDescription d:type="cDeltaString">Throttle</BriefDescription>
		<DetailedDescription d:type="cDeltaString">Throttle</DetailedDescription>
		<ApplyToConsist d:type="cDeltaString">eTrue</ApplyToConsist>
		<HUDControlID d:type="sUInt32">0</HUDControlID>
		<InterfaceElements>
			<cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever d:id="48332896">
			        <ElementName d:type="cDeltaString">Regulator</ElementName>
				<DifficultyType d:type="cDeltaString">Intermediate</DifficultyType>
				<PickTransformName d:type="cDeltaString">throttle</PickTransformName>
				<MovementType d:type="cDeltaString">MoveUpDown</MovementType>
				<AnalogInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</AnalogInputSensitivity>
				<DigitalInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</DigitalInputSensitivity>
				<AnimationName d:type="cDeltaString">AndreasHoff\Y1_V2\RailVehicles\Diesel\Y1_1285\CabView\throttle</AnimationName>
				<OutputInterface d:type="cDeltaString">eCab</OutputInterface>
			    <RestInNotchedPosition d:type="cDeltaString">eTrue</RestInNotchedPosition>
				<NumberOfNotches d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000040" d:precision="string">2</NumberOfNotches>
			</cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever>
		</InterfaceElements>
	</cControlContainerBlueprint-cControlValue>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.

Senast redigerad av Mawkish den 2013-03-19 klockan 22:28.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat