Ämne: Plåtstins
Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-22, 23:07   #5
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Det här var krångligt

Hur exporterar man , ska man länka animation delen eller ska man exportera i två olika filer?
Som Basse sa så borde det fungera somvanligt med en IGS på allt och IA med bara det animerade.

Jag har försökt kratta ihop något slags skript som troligtvis(högst sannolikt) inte fungerar alls men kanske kan vara någon slags grund för dig att pilla vidare på.

Kod:
AnimationName="platstins_turn" --name of animation in Anim Set section of signalblueprint
AnimationFrames=20  --20 frames in animiation from 3dsmax
AnimationDuration=3 --3 seconds

dt=0 --Update time
aniState=0 --Animation state 0=turned from locodriver 1= turn towards locodriver
aniDone=0

function Initialise()
	
end

function Setup()
  
end

function OnSignalMessage( message, parameter, direction, linkIndex)
	-- pass on
	Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )
end

function OnConsistPass ( prevFrontDist, prevBackDist, frontDist, backDist, linkIndex )
	if (frontDist>0 and backDist<0) then
		--train in process of passing link forward
		if linkIndex==0 then
			--process of passing link 0
			--Animation start for turning plåtstins toward traindriver
			aniState=1
			Call("BeginUpdate")
		elseif linkIndex==1 then
			--process of passing any other link
			--Animation start for turning plåtstins away from traindriver
			aniState=0
			Call("BeginUpdate")
		end
	end
end

function Update( lastUpdateTime )
	dt=dt+(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime
	if aniState==1 then
		Call("*:Reset",AnimationName)
		aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt )
		if aniDone~=0 then
			Call("EndUpdate")
			dt=0
		end
	elseif aniState==0 then
		aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,AnimationDuration-dt )
		if aniDone~=0 then
			Call("EndUpdate")
			dt=0
		end
	end
end

AnimationName, AnimationFrames och AnimationDuration ska justeras så att det stämmer med de värden du har men som sagt med reservationen att detta säkert inte fungerar som det är. Kanske kan någon verkligt skriptkunnig(*host* KMW ) hoppa in och hjälpa till med
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat