Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13
Det här var krångligt
Hur exporterar man , ska man länka animation delen eller ska man exportera i två olika filer?
|
Som Basse sa så borde det fungera somvanligt med en IGS på allt och IA med bara det animerade.
Jag har försökt kratta ihop något slags skript som troligtvis(högst sannolikt) inte fungerar alls

men kanske kan vara någon slags grund för dig att pilla vidare på.
Kod:
AnimationName="platstins_turn" --name of animation in Anim Set section of signalblueprint
AnimationFrames=20 --20 frames in animiation from 3dsmax
AnimationDuration=3 --3 seconds
dt=0 --Update time
aniState=0 --Animation state 0=turned from locodriver 1= turn towards locodriver
aniDone=0
function Initialise()
end
function Setup()
end
function OnSignalMessage( message, parameter, direction, linkIndex)
-- pass on
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )
end
function OnConsistPass ( prevFrontDist, prevBackDist, frontDist, backDist, linkIndex )
if (frontDist>0 and backDist<0) then
--train in process of passing link forward
if linkIndex==0 then
--process of passing link 0
--Animation start for turning plåtstins toward traindriver
aniState=1
Call("BeginUpdate")
elseif linkIndex==1 then
--process of passing any other link
--Animation start for turning plåtstins away from traindriver
aniState=0
Call("BeginUpdate")
end
end
end
function Update( lastUpdateTime )
dt=dt+(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime
if aniState==1 then
Call("*:Reset",AnimationName)
aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt )
if aniDone~=0 then
Call("EndUpdate")
dt=0
end
elseif aniState==0 then
aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,AnimationDuration-dt )
if aniDone~=0 then
Call("EndUpdate")
dt=0
end
end
end
AnimationName, AnimationFrames och AnimationDuration ska justeras så att det stämmer med de värden du har men som sagt med reservationen att detta säkert inte fungerar som det är. Kanske kan någon verkligt skriptkunnig(*host* KMW

) hoppa in och hjälpa till med