Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-08, 19:13   #116
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Vad är det för program som du exporterar ifrån? Ser ut som max. Har något vagt minne av att jag stöt på något liknande på tiden jag använde Gmax, men jag har inget minne av hur jag löste problemet. Jag tycker det ser ut som om någonting gått snett med exportern vad det gäller vertexnummrering, polygonerna drar åt helt fel håll. Testa att exportera bara en del av loket, en del som är fel just nu och se om problemet kvarstår.

EDIT: Lan vet nog vad han pratar om. Ibland är man glad att man använder Blender, Reset X-form är något jag aldrig har behövt att tänka på!
Ack ja, "Reset Xform" verkar ingen veta varför det finns men enligt min erfarenhet återställer det "pivotpunkten" till där man placerat den med "Center to Object" + "Align to world" eller nån annanstans där man vill ha den. Hur man undviker detta i Blender begriper jag inget av, men Blender kanske automatiskt sköter detta på nån infernaliskt underfundigt sätt ?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat