Citat:
Ursprungligen postat av lan
I dom Exporters som Auran tillhandahåller stöds inte scale, bara move och rotate exporteras. Move och rotate är lätta att implementera eftersom dom verkar på hela mesher medan scale måste manipulera varje vertex och det skulle kräva enormt mycke datorkraft.
Metoden med en separat preview-mesh för det lilla fönstret i Surveyor verkar vara den bästa lösningen, man kan ju t.ex. använda en av de lägre LOD-mesherna. Jag skall experimentera med detta framöver så får vi se vart det leder?
Jag snickrade till en enkel preview-mesh till en av kalkvagnarna för att testa konceptet (en kub på 2,5x2,5m mappad med en textur). Se bilden:
|
Är du säker på att vertexmanipulation inte stöds? Hur funkar då de animerade gubbar som man ibland ser, deras rörelser flyter smidigt utan att de verkar vara uppdelade i segment heller, vilket såvitt jag förstår endast kan uppnås genom manipulation av individuella verticies (visserligen genom en skin- eller physiquemodifier riggad till bones). Om nu detta funkar, borde man då inte kunna "lura" exportern genom att skala meshen manuellt med genom att flytta in hörnen?
//teori