Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-07, 08:01   #64
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Transparens animnationer är väl inte längre möjliga med det nya systemet för transparens? Annars hade man kanske rent teoretiskt kunna animera lasten 100% genomskinlig

(om det nu ens var det i det gamla, trainz har länge dragits med vissa tekniska begränsningar)

Men jag tror på att skala och gömma i balk som bear skrev.
I dom Exporters som Auran tillhandahåller stöds inte scale, bara move och rotate exporteras. Move och rotate är lätta att implementera eftersom dom verkar på hela mesher medan scale måste manipulera varje vertex och det skulle kräva enormt mycke datorkraft.
Metoden med en separat preview-mesh för det lilla fönstret i Surveyor verkar vara den bästa lösningen, man kan ju t.ex. använda en av de lägre LOD-mesherna. Jag skall experimentera med detta framöver så får vi se vart det leder?

Jag snickrade till en enkel preview-mesh till en av kalkvagnarna för att testa konceptet (en kub på 2,5x2,5m mappad med en textur). Se bilden:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20110107_0000.jpg (131.6 KB, 91 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2011-01-07 klockan 09:57. Anledning: Previewmesh skapad
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat