![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Hejsan! Jag kan ju bara svara för mig själv, Jag är riktigt noga med att växlar och räls ska bli rätt. Jag dubbelkollar gärna en gång till så att jag har rätt inställningar :tumme_upp: Jag vill att de blir så rätt och likt som möjligt! Men jag har lagt järnvägen från Tranås till Mjölby på 4 dagar totalt.. De händer ju rätt mycket på banan och de mesta av de täcks ju i Discord tråden.
Jag använder förresten SE Nowire track rule? Tror som Arvid skrev att de ända som spelar roll är höjddatan. Jag tror vi alla använde samma :) Nedan finns några bilder från strax norr om Tranås :) |
Bra jobbat!:tumupp:
|
Vackert! Hur har du fått till sånt tätt gräs, är det utlagt med asset blocks?
|
Stämmer bra, vi använder Asset Block (irregular) och vegetation från https://www.vulcanproductions.co.uk/assets.html
När vi gör så här tappar vi inte onödiga fps. |
Wow, det var snygga assets! Har alltid tyckt att det är lite dåligt med variation på träd och vegetation så dom här kommer säkert till användning!
|
Fina bilder! Synd att ni inte använde Västerås som nollpunkt. Jag kan inte ha med eran Stockholm-mjölby i projekt mälardalen! Ni har ju talang.
|
Hmm de tänkte ingen av oss på antagligen.. :/ Vi får väl göra ett test ändå och ser hur de blir av de. Skadar inte att testa? :) :tumme_upp:
Tackar för de snälla orden! Det uppskattas! :godnatt: |
Strålande arbete, jag är imponerad. Skulle vilja få till den typen av terräng på min Emmaboda bana...om jag bara kunde.
När är ni i Alvesta?? kan man ansluta min sträcka till Karlskrona om jag bygger vidare Emmaboda-Alvesta? Åke:tumme_upp: |
Otroligt snyggt jobbat! :D
Frågan är väl då om man kanske kan redigera rutters ursprungliga koordinater för att kunna slå ihop dem. |
Citat:
Innan ni Mergar, så skall inga spår finnas i mellan rutter. |
Citat:
|
Citat:
Ja, jag lyckades merga ihop Bergensbanen och Roa Hønefosslinja och det blev jättelite skillnad. 30-40meter bara. Roa Hønefosslinja finns inne hos Bergensbanen. Roa Hønefosslinja är borta i min dator. Installera inte den för den kan störa Bergensbanen. Om du har kvar den så ta bort den. Jag kollade Jönköpingbanan och positionen ligger exakt på plats.:tumupp: Vad jag menar om spårläggningen t.ex. mellan Nässjö och Mjölby skall inte vara på plats förrän efter merge. |
Om höjddatan, om rutt inte har höjddata så ligger spåren bara 1.0 möh och annan rutt har spåren 1.0-1000 möh så går absolut inte merga.
|
Citat:
Eller så räcker det väl bara med enstaka hundra meter? Tack för info! :tumme_upp: |
Hur mycket har Hgv jobbat med Nässjö?
Hur blir det med Stockholm? Kanske måste vänta lite med Merge. |
Spår är lagt fram till Nässjö men inget mer jobb gjort i Nässjö. Jönköpingsbanan expanderar åt andra håll just nu. ;)
Om man inte har tänkt samarbeta om ett fortsatt bygge med tydliga avgränsningar för vem som bygger vad så bör man ju vänta med eventuell merge tills banorna är "klara". |
3 bifogad(e) fil(er)
Kvällens arbete i mjölby! All kontaktledning genom hela stationen är lagd!
Vad tycks? :visslar: |
Mycket snyggt jobbat.
|
Bra jobbat! 👍
|
Imponerande. Snart är du i Alvesta, det finns ju gott om tid nu i dessa tider då vi skall hålla oss hemma!:ber:
|
Tack Totte & Smajlet! :) :tumme_upp:
Citat:
|
Citat:
Om nej, så låt bli att merga. Du kan väl hoppa över Nässjö och bygga vidare söderut. |
Citat:
|
För tillfället är inga rutter mergade så att bi kan bygga ostört. Kevpa kommer att kunna bygga till gränsen för N-området. Beroende på hur Hgv har lagt spår i nässjö finns möjligheten att tillfälligt skippa Nässjö-bangårdarna och stationsområdet. Vid beta-släpp mergar vi ihopp rutterna. När vi bygger använder vi versioner som är utan merge.
Vi bygger med pusselbitar och sätter ihopp och ifrån bitarna beroende på om det är ett beta-släpp eller om vi bygger. |
Bra att ni avvaktar.:tumupp:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej! Eftersom att jag avvaktar med att bygga längre söderut för tillfället så bygger jag mer i Mjölby. Här är Mjölby Norra där spåret mot Motala och Hallsberg går. Även spåret mot Linköping och Arvids del.
:vinka: |
2 bifogad(e) fil(er)
Uppdatering strax söder om Mjölby vid kilometer tavla 268! :Yeah:
Trevlig fortsatt påskhelg! |
1 bifogad(e) fil(er)
:visslar::visslar:
|
Really cool custom assets, keep it up :) ^^
|
Bättre och bättre, dag för dag..
|
Bra jobbat mycket snyggt
|
2 bifogad(e) fil(er)
Det Jobbas med skyltar och signaler i Mjölby! Stora som små!
|
Snyggt!
Jag har gjort varianter av bl.a. dvärgsignalerna med flera länkar. Kan inte minnas om jag delat med mig av dom. Kan behövas på större bangårdar! |
Citat:
Du får gärna dela med dig! :drool: Mvh |
1 bifogad(e) fil(er)
Här är signalerna med extra länkar. DV4, DV6 och DV7 har fått 11 länkar. H5 har en separat variant med 22 länkar. (DV6 har jag gjort som en separat signal... minns nu inte varför men jag har iaf inte haft några problem med någon av dessa.)
Det är bara att säga till om du behöver hjälp med hur du ska sätta ut signalerna! Ser att din My 237 visar "kör 40" in mot skyddsväxeln. Det kanske du inte vill? ;) |
Citat:
:ber: |
1 bifogad(e) fil(er)
Kolla min rutt Trollhattan och studera hur länkarna ska placeras.
Det säkerhetsspåret i Älvängen har ingen länk till signalen. |
Som Totte säger, Man placerar ingen länk mot ett säkerhetsspår. Jag gör samma på mina rutter.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Medans Kevpa har byggt spår till Aneby och är redo att fortsätta till Nässjö, händer det även saker på min del.
Var kan det här ta vägen tro? :visslar: |
Spår till vänster går till Katrineholm och den andra går till Nyköping.:drool:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:49. |