Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-16, 09:51   #31
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Det verkar ju vara väldigt konstigt detta med uppdateringen, jag har tack och lov auto uppdatering av.
Men vad är skillnaden mellan er som det funkar fint för och de som det inte fungerar för?? AMD eller Intel, grafikkort osv?
Man borde kunna luska ut varför det går på vissa datorer.
Det beror oftast att 64-bitars system är mycket bättre än 32.
Sen hänger det på grafikkorten, se till att ni har bra kyleffekt. Spelar man tung spel så blir grafikkorten mycket varma och resultaterar datorn blir tröga.
Jag själv har graffe med tre effektiva fläktar.

Senast redigerad av Totte den 2012-02-16 klockan 09:52.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 18:08   #32
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Hej det verkat komit en ny uppdatering för nu har jag V11.0b,är det någon mer som ha fått det
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 18:36   #33
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Citat:
ALL TS2012 USERS: there will be a small core update tonight via Steam. This will fix the outstanding issues with particle effects (e.g. smoke not visible from cab view). Thank you.
Ja, det är väl denna uppdatering som kommit skulle jag tro.
.... Mats
__________________

Motörhead - Overkill
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 22:52   #34
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

MatsH: Du har inte stoppat in mer rutter och tåg då? Har inte blivit sämre laddtid för mig än, men har bara orginal rutter och tåg där.

Hawk: Vill gärna höra hur RW fungerar på Raptorn. Jag fick nått kodord via mail, som jag fick skriva in, när jag la om RW.

vadokunvot: För mig måste det berott på att det blev nått fel vid uppdateringen. Sen jag installera om Windows och Railworks, så fungerar det bra! Tror mycket beror på vilken dator man har...min fungerade skitbra med RW2, men RW3 är mycket mer krävande (vilket till stor del beror på alla nya finesser).

Efter senaste uppdateringen, V11.0b, så testade jag scenariot på Oxford rutten igen. Vid inställningarna i första menyn ställde jag in Medium (har ju ingen värsting dator) och i Options ställde jag in High, men tog bort skuggorna (dom drar mycket FPS). Kolla med Fraps och får 41 FPS, när godståget rullar förbi. Efter stationsuppehållet ligger det runt 50 FPS. Detta är när jag sitter i hytten...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 01:07   #35
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Jag kryssade i 30 fps.
Det står på 30 hela tiden, oavsett var jag kör.
Inga laddhack att tala om, man märker dom inte, det flyter mycket bra.
Nu har jag funderat på att skaffa en SSD disk, en av dom nyaste och se om man kanske kan kryssa i 60 FPS
Men jag har inte gjort några exakta mätningar.

Lite svårt när FPS alltid är på 30.

Edit
Vad jag förstår så är Samsung 830 Series MZ-7PC128 128GB den som verkar bäst.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=974936
Men skam vet om det blir någon skillnad, tillförlitligheten verkar vara sämre än vanliga diskar.

30 FPS i RW3 räcker gott, så det blir nog ingen SSD än på ett tag
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2012-02-17 klockan 02:07.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 13:54   #36
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Jag kryssade i 30 fps.
Det står på 30 hela tiden, oavsett var jag kör.
Inga laddhack att tala om, man märker dom inte, det flyter mycket bra.
Nu har jag funderat på att skaffa en SSD disk, en av dom nyaste och se om man kanske kan kryssa i 60 FPS
Men jag har inte gjort några exakta mätningar.

Lite svårt när FPS alltid är på 30.

Edit
Vad jag förstår så är Samsung 830 Series MZ-7PC128 128GB den som verkar bäst.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=974936
Men skam vet om det blir någon skillnad, tillförlitligheten verkar vara sämre än vanliga diskar.

30 FPS i RW3 räcker gott, så det blir nog ingen SSD än på ett tag
Ja, 30 FPS räcker gott och väl. Det är drop under 20 man vill undvika, då börjar hacken...

Har själv varit i tankar om man ska köpa en ny 120 GB SSD, men tycker också det verkar vara så mycket strul med SSD. Den lilla jag köpte blev jag inte alls imponerad av, men den var ju beg. och kanske slut eller nått fel på!?

Nu fungerar RW3 bra för mig, med lite grafik nerskruvad. Och jag har ingen lust att kosta på denna dator nått mer heller. Vill hellre bygga en ny dator, fast det får bli nästa gång man får jobba lite (nu är det fattigt). Jag undrar hur denna SSD https://www.inet.se/produkt/5315132/...e-3-120gb-pcie är? Verkar vara en jäkla fart på den iallafall!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2012-02-17 klockan 13:55.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 16:02   #37
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Ja, 30 FPS räcker gott och väl. Det är drop under 20 man vill undvika, då börjar hacken...

Har själv varit i tankar om man ska köpa en ny 120 GB SSD, men tycker också det verkar vara så mycket strul med SSD. Den lilla jag köpte blev jag inte alls imponerad av, men den var ju beg. och kanske slut eller nått fel på!?

Nu fungerar RW3 bra för mig, med lite grafik nerskruvad. Och jag har ingen lust att kosta på denna dator nått mer heller. Vill hellre bygga en ny dator, fast det får bli nästa gång man får jobba lite (nu är det fattigt). Jag undrar hur denna SSD https://www.inet.se/produkt/5315132/...e-3-120gb-pcie är? Verkar vara en jäkla fart på den iallafall!
Har man pengarna är SSD via Pci-e att föredra. Men tänk på att du får 2x120Gb 6Gbit/s (555MB/s) diskar för samma pris.
Då krävs det dock att ha ett moderkort med Sata3 för att få ut maximal hastighet.
Då kan du köra SSD för Windows och styrande program på C och spel på D med SSDcaching på dina mekaniska hdds. Det ger troligen mer kännbar prestandaökning (sen bättre prestanda i RW är inget jag garanterar).
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 21:27   #38
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Är ärligt sagt lite skeptisk till om en SSD disk gör så stor skillnad på FPS.
En SSD disk är en snabbare typ av hårddisk men hårddisken är inte den komponent som främst påverkar FPS.
När man har RW igång och kör en rutt så ligger det som ska ritas på skärmen i minnet och ritas upp så snabbt det går av grafikkortet.
Disken är inte särskilt mycket involverad i detta läget utom när man förflyttar sig så att det är nya avsnitt av rutten som ska laddas in i minnet.
Däremot har en SSD disk betydelse för hur snabbt RW startar upp och hur snabbt det går att öppna en rutt.
Det är då som data laddas från disken in i minnet.

/anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 21:32   #39
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Tack KMV, det var lärorikt
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009