Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-12-05, 19:17   #1
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard Lite nyheter

Train Sim World: East Coastway kommer att släppas den 12 december, och vid sidan av den kommer vi att ha vår Winter Uppdatering, höjdpunkterna är introduktion av Head Sway (fungerar på allt innehåll)

Förs en diskussion om Editor i olika forum.
Det har inte hört ett minsta om den sedan i Våras.
Jag undrar varför inte DTG säger någonting om den även om den är nedlagd vilket man snart tror den är.
jorgen3 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 22:44   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Om editor börjar jag bli tveksam att det blir av. Eller vad säger ni andra?
Så ni, Marcus G, Basse och med flera är hjärtlig välkomna tillbaka till Railworks.

Senast redigerad av Totte den 2019-12-05 klockan 22:59.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 22:07   #3
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Matt sa igår i en stream att att editorn definitivt var i pipeline. länk
Så det är bra, Matt känns som en person att lita på. Men någon tidsram har vi inte. Det kan vara klart om några månader eller år.

Men cab/Head sway blev väldigt bra. nu känns det ännu mer att man kör ett levande tåg.

Matt sa detta om ett inlägg om varför de inte säger något om nya saker till TSW

Cab Sway is a good example of why NOT to talk about things until the day before launch. It's been in and out of dev probably for the best part of a year. We've had prototypes that were almost there for months but with varying degrees of issues. But it's had to keep being put down to work on more urgent things that have come up like solving crashes or performance stuff etc. At one point it was nearly coming out for the Wuppertal release, but a couple of issues were found and it was felt we should resolve those first - so it was delayed to the ECW release.

So any time in the last 12 months or so, Cab Sway *could* have felt like it was in a fair position to say "its coming", and that would have been wrong.
That's why it's much better to wait until the ink is dry on the release before announcing things.

Communication on stuff like this is tough, and it's never going to satisfy the masses. In the mean time, however, enjoy sway, it's there now!

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-12-12 klockan 22:16.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 13:07   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Vad är Cab Sway?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 13:17   #5
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Vad är Cab Sway?
Ved akselerasjon, bremsing eller kjøring i kurver beveger kameraet på seg når du sitter i førersetet.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 13:19   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TraindriverS Visa inlägg
Ved akselerasjon, bremsing eller kjøring i kurver beveger kameraet på seg når du sitter i førersetet.
Aha, tack för svaret!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-14, 20:56   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Såg i railworksamerica att man tror att det är drygt 200000 ägare av TSW i konsoler (TSW PS4 X-box)
Samt drygt 100000 i Pc miljö. Så enligt detta är konsoler större än Pc.

Liten kul video i bilkörning i TSW
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 02:54   #8
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Såg i railworksamerica att man tror att det är drygt 200000 ägare av TSW i konsoler (TSW PS4 X-box)
Samt drygt 100000 i Pc miljö. Så enligt detta är konsoler större än Pc.

Liten kul video i bilkörning i TSW
Nånstans här kändes editorn/exportmöjlighet väldigt mycket mera avlägsen... Kul i alla fall för DTG att konsoleriet säljer så bra, men sätter lite annan stämpel på simulatorn än vad jag själv önskar av en TS-simulator.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 15:01   #9
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Detta är Ps4 användare Länk Pc länk
En stadig ökning hela tiden. Så det var nog smart att köra ut detta på denna plattform rent ekonomistiskt.
Vissa externa företag har nu fått börja använda editoren bla Just trains.
Så jag tror den kommer nästa år....
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 23:23   #10
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Matt svarade så här om Editorn Länk

A large part of Train Simulator is its support for third-party content and modding support, as well as its in-game scenario editor.
We know you are working on an editor for Train Sim World - will we see it being launched in 2020?


Work on the editor for Train Sim World is ongoing, and is currently in a closed Beta phase.
There’s more work to be done before it’s ready, and we hope to be able to share more with players in the near future.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 23:34   #11
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Matt svarade så här om Editorn Länk

A large part of Train Simulator is its support for third-party content and modding support, as well as its in-game scenario editor.
We know you are working on an editor for Train Sim World - will we see it being launched in 2020?


Work on the editor for Train Sim World is ongoing, and is currently in a closed Beta phase.
There’s more work to be done before it’s ready, and we hope to be able to share more with players in the near future.
Är inte det ungefär samma replikinnehåll som gavs vid denna tid för ett år sen? Typ "corporate bullSh*"... "In near future", ja tjena, det är ju inte ett direkt svar på om det blir någon editor 2020 direkt...
<hoppas dock att bli tillrättavisad att det här är fantastiskt positivt>
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 00:15   #12
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Den är inte nedlagt i varje fall som jag trodde ett tag.
Har för mig att det var Alpha version för ett år sedan nu är det closed Beta och då är det ju rätt nära release. enligt nedan länk.
Så jag tror under 2020 har vi den. Men de säger ingen tidtabell och är rätt tyst om den så man vet inte.
Länk

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-12-21 klockan 00:17.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-24, 14:41   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Den är inte nedlagt i varje fall som jag trodde ett tag.
Har för mig att det var Alpha version för ett år sedan nu är det closed Beta och då är det ju rätt nära release. enligt nedan länk.
Så jag tror under 2020 har vi den. Men de säger ingen tidtabell och är rätt tyst om den så man vet inte.
Länk
Jag hoppas att du har rätt, men jag är fortfarande mycket skeptisk. Jag gjorde bort mig för ett år sedan och köpte TSW eftersom jag tolkade signalerna att nu j*klar är editorn inte långt borta... Men, det var den ju...

Det här inlägget sammanfattar nog rätt bra vad jag känner:

Anthony Pecoraro said: ↑
Digital Draftsman You are wrong. The editor is not canceled.
Where is it then? This is just the annual 'it's coming at some undefined point in the future' announcement. Nothing new.

Another Daily Star article from July 2018 says:
Content editing tools are definitely coming for TSW - we don't have a release date planned for them yet...
It's the same old story. Where's the public beta which was supposed to happen in 2018, before being postponed until 2019, now what? Is it postponed until 2020? 2021? Who knows, not even DTG themselves apparently.

We haven't even seen the public Editor, not even a screenshot. All the screenshots and the live stream show the in-house version, not the public version. So the only evidence we have that the public Editor is even being developed is DTG saying that it definitely is, meanwhile they miss deadline after deadline whilst showing nothing of substance. Don't forget, the Editor is a high priority for DTG, they've been working around the clock for the last 3 years, but still, not even a screenshot to show for it.


Om editorn nu är i "closed beta", och då borde vara i kontrollerad "ganska nära"-release... Varför ger han då inte ett rakryggat svar att ja den kommer 2020... Nu undviker han på ett ganska osmakligt sätt att svara på den frågan.

Länk till originaltråd:

https://forums.dovetailgames.com/thr...roducer.19817/
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-24, 22:01   #14
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Jag tror att editor finns. Det verkar inte vara släppt. Tyskland och USA verkar ha editor eftersom de kan bygga landskap och tåg.
Så jag är tveksam att övriga användare får editor.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-25, 01:07   #15
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Varför skulle matt Peddlesden ljuga om detta.
Allt annat han har sagt har ju stämt Vad skulle de tjäna på att ljuga om den.
De har sagt att den ska komma men aldrig egentligen sagt när.
Men folk hoppades ju naturligtvis för ett år sedan och det trodde nog Dovetail också.
We are targeting this year (2018) to release the tools into an Open Beta and will get more specific with dates as we progress.

Det är nästan hatiskt på forumet när det gäller detta och det är dessa du tar upp. Man tror inget vad Dovetail gör. Men 2 gånger har de nu sagt under december att den inte är nedlagt men de gör ingen tidtabell.
Visst den kommer kanske ut 202x men jag själv tror på 2020.

Matt har sagt flera gånger att när nyproduktionen är viktigare än utvecklingen han skrev det i samband med Headsway.
Så nu skriver de aldrig när den är klar utan de väntar tills den är klar.
Jag tycker väl personligen att de borde skriva mer om den eftersom den är så viktig och de har valt att berätta att den ska komma. Så jag håller väl inte med dem om detta


Att det blivit så här vet vi inte.
  • Men ledande folk i utvecklingsteamet kan ha sagt upp sig
  • Ekonomin. De har prioriterat ny produktion istället för utveckling som de
    tjänar direct pengar på. Flight sim world nedläggningen är ju inte en direkt fördel här. De la ned mycket pengar på utveckling men fick inte igen pengarna här
  • De vill ha in nya finesser och fått göra omtag på den eller rent av vänta in ny Unreal version. Uppgradera Core engine.

Matt skrev detta
Cab Sway is a good example of why NOT to talk about things until the day before launch. It's been in and out of dev probably for the best part of a year. We've had prototypes that were almost there for months but with varying degrees of issues. But it's had to keep being put down to work on more urgent things that have come up like solving crashes or performance stuff etc. At one point it was nearly coming out for the Wuppertal release, but a couple of issues were found and it was felt we should resolve those first - so it was delayed to the ECW release.

So any time in the last 12 months or so, Cab Sway *could* have felt like it was in a fair position to say "its coming", and that would have been wrong.

That's why it's much better to wait until the ink is dry on the release before announcing things.

Communication on stuff like this is tough, and it's never going to satisfy the masses. In the mean time, however, enjoy sway, it's there now!

Jeez I have to be soooo careful what I say
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009