Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-02, 09:28   #1
elektro
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
Standard Aktivitetsförsök med Inlandsbanan

Jag försökte att tillverka möteståg i en aktivitet till Inlandsbanan. Jag startade med ett tåg kl 8 från Arvidsjaur och en rälsbuss, som skulle starta söderut från Jokkmokk kl 8:10. Det skulle alltså bli ett möte någonstans mitt emellan.
Jag har väl gjort något fel. När jag så småningom kom till Jokkmokk så stod rälsbussen kvar där men den körde iväg söderut så snart jag ankommit. Det blev inget tågmöte på vägen. Jag hade även en rälsbuss i Gällivare som också skulle starta kl 8:10, men inte heller den har jag mött.
Kan någon tipsa om vad som behövs mer för att det ska kunna fungera?
Hälsningar Olle M
elektro besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 15:19   #2
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

I MSTS värld får man "låtsas" lite:


Gör istället en kortare "path" för AI-tåget runtomkring mötesstationen som du vill möta, c a 1-2 km räcker.

Försök att i AE klocka tåget så att det startar 1-2 minuter före din egen ankomst til stationen ifråga.

Att ha en enda lång path för ett AI-tåg med få blocksignaler är i de flesta fall en dålig idé.
Ett alternativ är att du ställer upp lösa "consist" vid mötesstationerna på sidospåren...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-08-02 klockan 15:21.
  Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 16:25   #3
elektro
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Tack, jag ska prova
Hälsningar Olle M
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009