Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-23, 22:00   #1
tratex22
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 3
Smile Banbyggarna WNJ och TANE

Hej alla!
Skaffade precis en ny dator som klarar av TANE; och köpte det mest för att jag är intresserad av den Svenska järnväg som finns hos Banbyggarna och STW

Dock så stötte jag på problem.
Jag laddade ned WNJ härifrån: http://www.banbyggarna.se/stl/banor/banor.html samt assest, och alla dependencies som stod listade.
När jag öppnar TANE och går in så ser jag miljön, banvallen och alla hus osv, men varken spår eller perronger.
När jag kollar i content manager så upptäcker jag att nästan alla kuids som innehåller spår samt de som innehåller perrong och plattformar är korrupterade; med felmeddelandet "open for edit, faulty dependencies".

Jag upptäcker nu även några andra filer som är "faulty", utan gemensam nämnare. Det är spår, plattofrmar, några kontaktledningsstolpar och ett par enskilda hus. Jag klickar på "list dependencies" då det uppenbarligen är en "dependencie" som är "faulty", och märker att ALLA korrupterade kuider vilar på dependencien som heter ICON STW.

Denna är också rödmarkerad och det står Open for edit, faulty. När jag kollar på error för denna fil får jag detta meddelande:


! <kuid:41462:60000> VE48: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 3.5 are no longer supported.
! <kuid:41462:60000> VE62: Required container 'thumbnails' is missing.
- <kuid:41462:60000> VE65: The *.texture.txt file is missing for texture resource 'iconstw.texture'.


Och HÄR slutar min historia. Allt jag laddat ned har ju varit för TANE, och "build 3.5" är tydligen TS12 om jag har förstått det rätt.
Jag skulle hemskt gärna vilja ha lite hjälp med att fixa detta; saknar jag någon fil eller vad är felet? Höll på att bryta med TANE ett par timmar på min gamla dator; och nu detta Börjar nästan att tappa hoppet

Taksam för hjälp, och för de fantastiska landskapen som finns att ladda ner kostnadsfritt

//Albin
tratex22 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009