Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-15, 15:21   #1
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Downloads

Hej!
Hur startar man nedtankade lok från Auran Downloads??
Har öppnat filerna - och fått meddelande "succesful installation"
Loken har i biblioteket Trainz Ultimate Collection - dispacher.
Hur får man upp loken i listan i Launch trains??
Goran

goran besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 15:40   #2
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

Hej goran, du verkar ha installerat på rätt sätt, så gå in i Trainz och i consist menyn så bör du hitta det du nyss installerat.
Titta igenom hela listan, om du vet vilket land loket kommer ifrån kan du även sortera efter land och på så sätt kanske enklare hitta loket.

Om du ändå inte hittar loket, kom tillbax hit och nämn vilket lok du har installerat. Se också att du inte får nått felmeddelande i huvudmenyn inne i Trainz för då kan loket sakna något den behöver och visas därför inte i consist menyn.

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 20:26   #3
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard

Hej!
Tack Thomas för hjälpen-jag hade "error in your custom content". Det är bortrensat nu. Loket jag försökte tanka hem var Illonios Centrals Centiennal - och det fattades något i detta. Sedan försökte jag med
SOO-lines GP7 - 377 - den installerades "successfully"- inget "error i custom content" men jag hittar fortfarande inte loket i consistlistan. Loket blev lagrat i foldern "dispatcher". Skall det flyttas till loklistan i utforskaren för att fungera? Vidare såg jag att "package nr 3" erfordrades för att det skulle fungera. Behövs detta då jag har den nya "Trains ultimate collection"? Tack på förhand till dig som svarar och kan lösa mina problem!
Goran

goran besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 21:41   #4
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

När du laddar hem saker från download station och det i rutan står saker under "Dependences" så behöver du tanka dem med.
Saker du har installerat ska du inte flytta från trainz\world\dispatcher\downloads, de ska ligga där de ligger.

Service pack 3 behöver du inte ladda hem, då UTC är en senare version.

Testa och tanka hem ett lok från http://msts.e-buzz.net/stw/ och se om du kan hitta det i trainz. Det är lättare och veta om du missat något då eller om något annat är fel.

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 21:55   #5
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard

Tack - Tomas igen!
Det funkade trots allt - loket GP7-an var kanadensisk - jag letade frenetiskt bland USA-loken - har redan provkört en grupp på 4 lok som
snart skall få tampas med Tehachapi Loop som jag byggt upp med 50-100 vagnar "i kroken". Skall prova "tanka hem" några Centiennals först.
Goran

goran besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 22:05   #6
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

bra att det redde ut sig

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
downloads goran Trainz - Allmänt om Trainz 1 2003-04-10 22:47
Ny downloads! LLJ Trainz - Allmänt om Trainz 0 2003-01-28 13:53
Downloads. Kommer bara in på El/Diesellok. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 7 2002-05-01 20:50



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009