Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-05, 22:30   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard Postvagnen - ett mysterium

Jag begriper mig inte på modereringen i Postvagnen. Just när jag skriver detta är det ovanligt många låsta trådar. Men man får ALDRIG reda på VARFÖR en tråd blivit låst.... vilket jag tycker är helt absurt. Det borde stå en motivering så att folk vet varför - jag ser inget i trådarna som verkar direkt gå emot reglerna mer än vad som står i andra poster (de har drivit off-topic men det gör 90% av trådarna där).

Själv har jag inte postat i någon av trådarna så jag sitter och funderar varför de blev låsta. Jag tycker också att det borde stå om man tagit bort poster i en tråd och det är därför tråden är låst. Som det är nu så begriper man ju faktiskt inte hur reglerna i Postvagnen egentligen är. De regler som finns tycks tillämpas olika beroende på moderatorns dagshumör samt vem som skrivit i en tråd. Hur skall forumpostare anses lära sig ett forums regeltillämpningar om man inte förklarar varför saker och ting stoppas? Jag har tidigare försökt e-postat moderatorerna med liknande frågor men får inga svar... det är väl bara att inse att hela modereringen i Postvagnen skjuts från höften... det minskar ju iaf min lust att delta där.
Att diskutera frågan där är omöjligt för sådana trådrar raderas omedelbart.

Man får vara tacksam att modereringen här håller högre kvalitet. Är det någon som har någon insikt i hur de tänker på Postvagnen så man kanske kan utskönja något mönster i hur de agerar? Isf tar jag gärna del av detta...
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009