Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-26, 22:44   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Question Upgradera sin Kickstarter?

Hallå

Jag slog ju till på en nerladdningsversion av TS14 på kickstartern.
Dum som jag är så läste jag inte fullt ut vad detta innebar alldeles för några dagar sedan begrep jag att detta tycks inbegripa att spelet är skyddat av så kallat DRM av "ring hem" typen - dvs att det måste tala med någon server då och då...

Jag ska vara ärlig och säga som det är - jag gillar inte sådana DRM som kräver att få ringa hem ibland av flera skäl. Ett är ideologiskt, jag anser inte att företaget ska ha koll på när jag använder det jag köpt.

Min största anledning är dock rent praktisk. För det första så har jag vid tillfällen i livet blivit tvungen att jobba på annan ort med usel eller obefintlig internetuppkoppling. Om programmet då får för sig att ringa hem under ett sådant tillfälle så står man där utan att kunna använda programmet/spelet (vilket är tråkigt när det kanske är det enda man har att göra under långa kvällar).

Värre ändå är dock det möjligheten att företaget går i konkurs eller bestämmer sig för att ta ner servrarna som man behöver för att DRM:et ska fungera. Isf kan man inte längre använda mjukvaran.
Med tanke på att vi här främst använder TS10 fortfarande trots att detta inte är den version som N3V vill att vi ska köra så kan man ju undra hur det funkar med ett DRM som ringer hem i framtiden när t.ex. TS16 släpps - kommer de att ta ner DRM servrarna för TS14 då?

Efter min långa utläggning kommer här min fråga - vet ni om det går att uppgradera sin Kickstarter till en som ger en fysisk DVD? Naturligtvis genom att lägga pengar emellan...
Jag har ställt frågan till N3V men de kan ju ibland vara ganska sega med att svara. Är alltså tacksam om någon kan peka mig i rätt riktning.
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009