Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-10, 17:16   #1
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 796
Standard Problem med vägar i TS 2009

När jag försöker bygga vägar i TS 2009 får jag problemet som bilden illustrerar. Gäller inte bara de svenska vägarna, utan alla vägar där man kopplar splines till ett fast objekt. Finns det någon lösning på detta?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg alex_krokodil_20100810_0000.jpg (119.9 KB, 70 visningar)
Slash2 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 00:04   #2
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Jag känner igen det problemet väldigt bra. Först tar du en onsynlig väg. Ta inte bort den utan bara klicka ut den någonstans. Den är bara tillfällig. Sedan tar du den väg du vill ha. Klicka ut den som du vill. Se till så att det inte är som på bilden då. Om det är okej, ta bort den onsynliga vägen. Färdig!
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 00:22   #3
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Jag känner igen det problemet väldigt bra. Först tar du en onsynlig väg. Ta inte bort den utan bara klicka ut den någonstans. Den är bara tillfällig. Sedan tar du den väg du vill ha. Klicka ut den som du vill. Se till så att det inte är som på bilden då. Om det är okej, ta bort den onsynliga vägen. Färdig!
Låter som ett väldigt omständigt sätt, men funkar nog som nödlösning om inget annat går. Tack för svar!
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 08:16   #4
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej!
När jag lägger en gatukorsning så kan jag göra på två sätt. Antingen använda "Road T intersection with sidewalks" eller som på bilden:
Först lägger jag ut "Gata 2fält 2gc" och där korsningen skall vara lägger jag in två splinepunkter. Sedan byter jag ut den biten mot "Gata 2fält 1gc".
Drar upp den anslutande vägen "Gata 2fält 2 gc" fram till korsningen. Håller ned "stor bokstavstangenten" så att vägarna inte går ihop när jag släpper den intill huvudvägen.
Skarvar ihop dessa med en osynlig väg som får gå in i huvudvägen. Hoppas ni förstår.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Gatukorsning.jpg (113.2 KB, 43 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009