Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-05, 21:58   #16
legotrainzman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Frågan ursprungligen var hur man öppnar Fraps gratisbilder. För att göra det i Photoshop krävs att man anger filformatet - BMB i det här fallet. Det behövs inte i Gimp. Däremot om man skall spara är det jpeg (för Forum) som gäller.

Screenshots fungerar bra när det gäller enstaka bilder direkt från skärmen, men när det gäller flera bilder ur spelet - Trainz i det här fallet - är Fraps ett klart bättre alternativ.

Hur den röda rälsbussen blivit vit är ett mysterium. Hade det varit 1 april skulle jag gissat att den röda färgpatronen i datorn var tom.

Spyfrog: Jag cyklar aldrig. I Malmö är det livsfarligt. F ö har jag hållit på med bildbehandling sedan 70-talet. Lämnar aldrig ut en bild i Forum utan att den är bildbehandlad.

Nisse
Frågan från början var hur man reskinnar (hur man laddar upp bilder var bara en fråga för att visa problemet...).
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009