Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-21, 23:31   #61
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Jupp, ska fasen dra igång samtliga dieslar på samma gång i morgon som tröst.

Min bana gjorde jag back up på innan installationen
Håller på med RW Tools nu å letar fel, bra program det.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 23:43   #62
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Jupp, ska fasen dra igång samtliga dieslar på samma gång i morgon som tröst.

Min bana gjorde jag back up på innan installationen
Håller på med RW Tools nu å letar fel, bra program det.
Bara att hojta på FB om det är något!
Du får varva olga lite från mig, länge sedan jag fick hålla på med henne nu, tyvärr har jag ej möjlighet att vara med på arbetsdagen i morgon, måste arbeta med mitt portfolio och översätta mina betyg till engelska och lite annat smått & gott.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 11:57   #63
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Ser ut som att en del egeninstallerade paket försvunnit vid uppdateringen.
Det är orsaken till saknade himlar, spår och en del andra saker.
Synd men ingen fara, är bara att lägga in dom igen för ni har väl kvar alla rwp och rpk filer?
RailWorks.com har upprepade gånger uppmanat att man ska ha backup på allt INNAN man uppgraderar så klaga lagom på dem.
Mycket av problemen med försvunna paket handlar om att man varit inne och petat på RailWorks egna resurser och modifierat dem.

Tvärtom mot andra som klagar tycker jag det är fantastiskt att vi fortfarande efter flera år får gratis uppdateringar av programmet.
Att inte nya rutter, lok och vagnar ingår i uppdateringen anser jag fullt förståeligt, jag betalade gladeligen €22,49 för det nya materialet.
Många andra programvaruföretag hade tvingat er betala för uppdateringen även om ni inte velat ha de nya banorna och rullande materialet.
Hur tror ni RailWorks.com ska kunna fortsätta arbetet med simulatorn om de skulle ge bort allting?
Det är folk som bor och äter som alla andra och företaget behöver inkomster för löner och omkostnader.
Ta en funderare om ni själva skulle acceptera att jobba heltid utan någon lön?

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 12:38   #64
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Men jag blir lite irriterad, för jag har redan köpt London - Brighton för typ 200kr, och ska jag nu behöva betala fullt pris för att få de andra rutterna också? Det känns ganska dåligt..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 12:42   #65
Torbjörn H
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
Standard

Håller med dig KMW, för mig, som knappt vågar titta på knappen "editor", än mindre trycka på den har Railworks i alla fall fungerat bra, uppdateringar och sådant man köper installerar sig självt. Hur TS 2013 kommer att bete sig ska bli spännande att se när jag kommer hem från en vecka i skärgården.
Att Railsimulator.com måste få in pengar för det de gör är ju självklart. Jag skulle gärna betala en slant för några av de fantastiskt fina saker som många på det här forumet gör om man bara kunde trycka på en knapp, "download", och vips så är det klart!

Tobbe
Torbjörn H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 14:57   #66
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Men jag blir lite irriterad, för jag har redan köpt London - Brighton för typ 200kr, och ska jag nu behöva betala fullt pris för att få de andra rutterna också? Det känns ganska dåligt..
Ingen som tvingar dig att köpa någonting och €22.49 (som var priset om man förbeställde) är fortfarande lågt även om man redan hade någon av rutterna.
Tittar man på vad rutterna kostar var för sig så blir det London - Brighton €29.99, NEC €29.99, Isle of Wight €22.99 och Sherman Hill finns inte ännu men kommer väl kosta liknande.
Då är inte €24.99 som Train Simulator 2013 kostar idag någonting att klaga på.
Själv hade jag NEC sedan tidigare men det hindrar inte mig från att lägga den slanten för att få de andra rutterna och rullande materialet.
Visst, det är inte så roligt att spendera pengar för att sedan upptäcka att man kunde köpt saken lite billigare någon annan stans.
Men ofta är det som så att om man väntar så kommer saker att bli billigare och det gäller särskilt datorprylar och program.
Första versionen av Rail Simulator kostar nog inte många kronor idag om man lyckas hitta en kopia.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 15:13   #67
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Före uppdateringen kunde jag låsa Fps30 för att slippa laddhackningar. Nu är den borta och laddhackningar är tillbaka igen. Hur gör jag?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 15:31   #68
Øystein
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Norway
Inlägg: 33
Standard

Du kan gjøre dette i Steam Totte.

Høyreklikk Train Simulator 2013 ( i bibliotek )-> Velg Egenskaper -> Under fanen "Generelt" ser du "Angi Startinnstillinger" her skriver du inn -FPSLimit=30
Dette er i forhold til vår norske meny, står sikkert noe annet rart på svensk
__________________
Mvh Øystein
3DTog.com
Øystein besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 18:29   #69
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Øystein Visa inlägg
Du kan gjøre dette i Steam Totte.

Høyreklikk Train Simulator 2013 ( i bibliotek )-> Velg Egenskaper -> Under fanen "Generelt" ser du "Angi Startinnstillinger" her skriver du inn -FPSLimit=30
Dette er i forhold til vår norske meny, står sikkert noe annet rart på svensk
Tack för tipset! Hur visste du att man kan göra så?
Simmen flyter bra!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 18:47   #70
Øystein
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Norway
Inlägg: 33
Standard

Husker ikke om det var på uktrainsim eller trainsim.com jeg fant denne informasjonen. Bra det fungerer bedre for deg nå
__________________
Mvh Øystein
3DTog.com
Øystein besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 20:22   #71
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Jag lyckades att lösa en del av mina uppkomna problem, det mystiska enatombombsprängdesnyss-ljuset försvann och den frånvarande himmelstexturen kom tillbaks genom att bocka för rutan RSC BathTemp i editorn, den hade tydligen bockats av och det är där jag har texturerna till mitt ruttbygge.

Dock är himeln inte blå när jag väljer clear på vädret utan grådassig (som om CIA har passat på att spruta chemtrails som tokiga under uppdateringen )
Men för närvarande kan jag leva med detta tills nån vänlig själ orkar förklara hur man byter sky texture på en rutt (har letat överallt efter hur man gör men inte funnit nån info)

I övrigt känns grafiken lite konstig, kör på högsta grafik med fint flyt dock så det är väl en vanesak och jag vill inte klaga på det, men jag tycker att grafiken ändå var skarpare på nått sätt innan.

Vi får väl se hur det utvecklar sig och jag hoppas att vi ska kunna skapa vidare som innan och jag hoppas att kunna dela med mig av min rutt när den är klar.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 20:42   #72
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Øystein Visa inlägg
Du kan gjøre dette i Steam Totte.

Høyreklikk Train Simulator 2013 ( i bibliotek )-> Velg Egenskaper -> Under fanen "Generelt" ser du "Angi Startinnstillinger" her skriver du inn -FPSLimit=30
Dette er i forhold til vår norske meny, står sikkert noe annet rart på svensk

Hej
Jag gjorde som du skrev, men det fungerar inte, FPS fladdrar upp och ner ändå, ända up till 60-70 FPS



__________________


Senast redigerad av Hawk den 2012-09-22 klockan 21:05.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 20:52   #73
steffe80
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 83
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Vänta nu lite... Har ingen annan fruktansvärda ljudproblem? Det skrapar och "fräser", låter som när en radio är felinställd, när jag kommer in i menyn och även när jag kör. Mina drivrutiner är uppdaterade. Vad är felet..?

EDIT: Glöm det, hjälpte att starta om datorn...
EDIT IGEN: DET HJÄLPTE INTE ALLS...

Jag har samma problem med ljudet.
Testade med ominstallation utan resultat.

Lyckades du få bort bruset?
steffe80 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 20:59   #74
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Dra ner maskinvaruaccelerationen för ljud till näst lägsta nivån så fungerar det!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 21:18   #75
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Jag gjorde som du skrev, men det fungerar inte, FPS fladdrar upp och ner ändå, ända up till 60-70 FPS



Du har inte skrivit EXAKT som Øystein sa, det ska vara ett minustecken först.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009