Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-17, 21:37   #1
Wasso
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 584
Skicka ett meddelande via Skype™ till Wasso
Standard Vad ska man köpa?

Hejsan!

Jag funderar på att köpa Trainz 09 eller 10. Vilket rekommenderar ni? För/nackdelar? Vad jag har förstått så tycker de flesta olika om vilken version som är bäst. Så jag skulle vilja höra vad ni tycker!

Tacksam för svar.
__________________
Mvh Wasso
Wasso besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 23:07   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag köpte TS2010 och tycker att det fungerar bra. Vissa smärre kompabilitetsproblem ibland, men genom att aktivera "Compability mode" så löser det många problem. Bl.a. fungerar alla STW's spår och plattformar fint.

TS2010 är det senaste, och lär förmodligen stå sig längre.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 06:43   #3
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej Dson!
Om du läser detta så - Var finner man "Compability mode"?
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2010-05-18 klockan 09:40.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 15:09   #4
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Hej Dson!
Om du läser detta så - Var finner man "Compability mode"?
Hälsningar
Hej, jag har inte TS2010 själv men såg att det stod ngt om Compability mode i denna tråd. Du kan kanske testa iaf. (Sista posten från korvtiger)

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26669
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 18:37   #5
Fredrik1996
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Tumba (Sweden)
Inlägg: 547
Standard

Jag har både 2010 och 2009. Men TS2010 har Speedtree men det har inte ts2009. Ska förklara enklare att speedtree menas med rörliga träd alltså träd som svajar men du kanske visste det redan. Det tycker jag är den enda skillnaden mellan TS2010 och Ts2009. men det är du som väljer om du vill ha 2010 eller 2009.
__________________
MVH Fredrik1996
Jag har Aspergers syndrom.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 19:15   #6
Varis
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 42
Standard

Gick till Game butiken här om veckan och köpte Trainz2010. Jag blev överraskad när jag hittade ingen serial nummer i cd fodral eller på cd:n. Gick tillbaks till butiken och sa att det fanns ingen serial nummer. Han som jobbade där tog mitt nummer och sa att han ska höra av sig när det kommer in fler exemplar, jag hade tydligen köpt den enda ex som hade kommit in. Efter en vecka fick jag veta att det fanns inte serial nummer inte i någon av boxar hos leverantör. Så jag avråder dig från att köpa den senaste version. I alla fall från Game. För du kommer nog också råka ut för en ex utan serial.
Varis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 19:18   #7
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej!
Jag hittade "Compability mode"-inställningen i 2010. Trots det är det fortfarande rätt mycket röda objekt från 2009 i listorna, men jag får en känsla av att de går att använda i alla fall. Inte alls alla, men rätt många ändå.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 19:20   #8
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Varis Visa inlägg
Gick till Game butiken här om veckan och köpte Trainz2010. Jag blev överraskad när jag hittade ingen serial nummer i cd fodral eller på cd:n. Gick tillbaks till butiken och sa att det fanns ingen serial nummer. Han som jobbade där tog mitt nummer och sa att han ska höra av sig när det kommer in fler exemplar, jag hade tydligen köpt den enda ex som hade kommit in. Efter en vecka fick jag veta att det fanns inte serial nummer inte i någon av boxar hos leverantör. Så jag avråder dig från att köpa den senaste version. I alla fall från Game. För du kommer nog också råka ut för en ex utan serial.
Tyvärr är detta ett problem som berört väldigt väldigt många. Tråkigt. Jag köpte själv mitt från CDON med samma problem. Det löste sig dock efter kontakt med leverantören.
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009