Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-26, 20:13   #1
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Red face Jag har hoppat av , ha de gött alla..

Hej
Jag har lagt ner MSTS, RS mm, mm
Kommer inte att skriva här i forumet längre (eller på väldigt länge), då jag förstått att jag inte är välkommen längre.


Ha de gött Pojkar...,kanske hörs vi nån gång...


Hawk från Götet
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 20:50   #2
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Nä... Klart att du är välkommen! Ingen ska känna sig ovälkommen här..
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 20:58   #3
Julian
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 733
Standard

jag kan på nåt sätt hålla med honom. Man får nästan lite för mycket kritik ibland
Annars är det bra
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 21:27   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej
Jag har lagt ner MSTS, RS mm, mm
Kommer inte att skriva här i forumet längre (eller på väldigt länge), då jag förstått att jag inte är välkommen längre.


Ha de gött Pojkar...,kanske hörs vi nån gång...


Hawk från Götet
Hoppas du kommer igen! Vet inte varför du tagit detta beslut????
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 22:00   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Hoppas du kommer igen! Vet inte varför du tagit detta beslut????
Kan bero på intresse av hans rutter har svalnat. Jag känner så likadant ibland. Det svajar upp och ner. Det är jobbigt att bygga rutter ibland. Och gratis!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 22:52   #6
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Kan bero på intresse av hans rutter har svalnat...
Jag tycker det mesta har svalnat här på forumet sen RS släpptes. Till och med RS forumet är svalt. Kan det bero på all frustration över RS, som har tagit död på all kreativitet?

Kom igen, MSTS och TRS finns ju fortfarande kvar!
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 23:03   #7
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov
Jag tycker det mesta har svalnat här på forumet sen RS släpptes. Till och med RS forumet är svalt. Kan det bero på all frustration över RS, som har tagit död på all kreativitet?

Kom igen, MSTS och TRS finns ju fortfarande kvar!
Troligtvis, men det behöver det inte vara. KRS är ett spel jag trodde skulle vara bättre, men med mer vana och med tiden fler rutter så kommer det gå igång på riktigt.

Men i denna tid är man väldigt sugen på MSTS2, helt klart.

Tråkigt att du lämnar forumet.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 23:10   #8
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Thumbs down

Felet på forumet är egentligen detta:

Forumet har fler kategorier (än tågsimulering) som handlar om fotografering av tåg, Månadens bild, hur många som fyller år etc etc, och fokuserar faktiskt VÄLDIGT lite på tågsimulatorer överhuvudtaget.
det är bara att titta i denna trådkategori:
http://www.e-buzz.net/forum/forumdisplay.php?f=34

så ser vi att fotografering av diverse tåg på både bredden och tvären verkar MER intressant än tågsimuleringen i sig.

Det finns faktiskt flera fotografforum för detta: www.fotosidan.se är ett av de bättre...

Tycker Fredrik och forumledningen skall ta sig en allvarlig funderare på detta, för jag håller med föregående talare, forumet har börjat att tappa stinget lite...

Att nischa sig är bra, men just nu liknar Svenska 3D-tåg mer ett fotografforum än ett simulatorforum, tyvärr...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-11-26 klockan 23:14.
  Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 23:16   #9
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Felet på forumet är egentligen detta:

Forumet har fler kategorier (än tågsimulering) som handlar om fotografering av tåg, Månadens bild, hur många som fyller år etc etc, och fokuserar faktiskt VÄLDIGT lite på tågsimulatorer överhuvudtaget.
det är bara att titta i denna trådkategori:
http://www.e-buzz.net/forum/forumdisplay.php?f=34

så ser vi att fotografering av diverse tåg på både bredden och tvären verkar MER intressant än tågsimuleringen i sig.

Det finns faktiskt flera fotografforum för detta: www.fotosidan.se är ett av de bättre...

Tycker Fredrik och forumledningen skall ta sig en allvarlig funderare på detta, för jag håller med föregående talare, forumet har börjat att tappa stinget lite...

Att nischa sig är bra, men just nu liknar Svenska 3D-tåg mer ett fotografforum än ett simulatorforum, tyvärr...
Jag tycker det är bra med en del av forumet där man kan snacka rent allmänt om tåg och järnväg. Forumet har ju en stor del tågsim som det ska vara ju?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 23:19   #10
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Allmänt om tågsimulatorer
Allmänt om Railsimulator
3D-design Railsimulator
Landskapsdesign Railsimulator
Allmänt om MSTS-2
Allmänt om MSTS
Landskapsdesign MSTS
Ommålningar/3D-design MSTS
Virtuella tågbolag MSTS
Downloads
Allmänt om Trainz
Ommålningar/3D-design Trainz
Landskapsdesign Trainz
Scenarios och scripts
Downloads
Allmänt om TMTS
Allmänt om SST

Jag kanske räknar fel men jag får det till fler än om foto och grattis. Som jag också sagt innan finns det möjligthet att välja bort de forum man inte vill se så slipper man se inlägg på aktiva ämnen man inte vill se. Om man inte är det minsta intresserad av något behöver man ju inte läsa det...

Gå till http://www.e-buzz.net/forum/profile.php?do=editoptions
Gå längst ner på sidan och välj de forum ni inte vill veta av.
Det är ju dumt att läsa något man inte är intresserad av


Sedan är det ju inte förbjudet att posta om tågsimularing. Tendensen är densamma på UKTS där inläggstakten i RS-forumen inte är speciellt våldsam. Ett forum är vad användarna gör det till. Tågsimulering kanske inte är större än så här helt enkelt.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2007-11-26 klockan 23:28.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 23:22   #11
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Enligt tråden "Vilken tågsimulator föredrar du?" har 172 st tågsimmare röstat.
Var är de andra tågsimmare? Finns det bara 172?
Är de som sysslar med foton också tågsimmare?
Det skulle vara intressant att veta.

Senast redigerad av Totte den 2007-11-26 klockan 23:24.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 01:14   #12
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
....Tågsimulering kanske inte är större än så här helt enkelt.
Tragiskt.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 05:39   #13
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Men vad beror det på, att intresset har svalnat så mycket? Var det inte bra mycket mer aktivitet om TRS och MSTS tidigare, för så sent som något år sedan?

Men jag väljer nog att gå Byggare Bobs väg och säga att det beror på fotoforumet.
Visst är det kul att forumet är såpass aktivit som det är, men är det inte lite fel egentligen, att forumet är mer aktivt om tågfotografering än tågsimulering, med tanke på namnet?
Var inte tågsimulatordelen bra mycket mer aktiva innan de nya off topic-forumen (För det tycker jag nog ändå att dom är, forumets namn är ju "Svenska 3D-tåg"?) kom?
Jag tycker vi var bra mycket mer aktiva i de forumen då än nu, ibland kan man få vänta i dagar på inlägg i ett forum där man tidigare kunde få svar på sin fråga på bara någon timme...

Eller beror det på något helt annat? Att fler av oss nu har växt upp, fått upp intresset för skola, jobb och flickor och sådant och då lagt tågsimuleringen på sidan?

// Daniel - som faktiskt fortfarande håller på med både MSTS och TRS, dock inte lika mycket som förr.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 08:38   #14
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Ni som säger att fotoforumet stjäl uppomärksamthet. Menar ni att om vi stänger det forumet så kommer tågsimuleringen automatiskt att sprudla av inlägg? Det vore intressant om ni då även kunde förklara varför inläggstakten på t.ex RS-forumen på UKTS har minskat. Vissa forumrum där kan det gå flera dagar innan det kommer ett nytt inlägg och då ska UKTS vara ett av de största i världen. Är det kanske så att "fotoforumet" påverkar UKTS också kanske?

Jag förstår inte vad som är problemet med allmänt om järnvägar är. Är det att det ligger överst så att ni ser en rubrik och måste klicka på den eller är det att ni ser inlägg där när ni klickar på Active topics? Något måste det ju vara som ni stör er på. Det finns flera som enbart läser allmänt om järnvägar-forumet. De klagar inte över andra forum. Jag vet också andra som enbart tittar i tågsimuleringsforumen och vidare finns det även de som bara tittar i ett forum (bara läser om MSTS eller Trainz). Hur vet jag detta då? Jo genom att titta på sidan "vem besöker forumet nu"-sidan där man kan se vad folk gör på forumet. Sedan finns det självklart de som läser allt. Allt från grattis-forumet till senaste inlägg om STT-simulatorn.

Jag har svårt att tro att folk bygger mindre 3D, bygger mindre landskap och vill delge detta på grund av ett forum med bilder på tåg
Om folk inte vill bygga, inte vågar visa då har vi ett attitydsproblem som är väldigt stort. Som alla spel där man kan göra addons bygger det hela på att det kommer nya saker. När det slutar komma nya landskap, nya modeller e.t.c då blir också lägre aktivitet om ett spel. Det tillför ju knappast mycket om jag skulle skriva ett inlägg där jag skriver Hej forumvänner. Idag har jag kört en orginalrutt i MSTS. Det var spännande och jag fick vänta 2 min vid rödsignal på en Y1-rälsbuss. Det var spännande. Sådana inlägg ger inte mycket utan det är ju inlägg om och med addons/utveckling av tågsimulatorn som drar igång intresset. Titta t.ex tråden om C20. Där flödar det av aktivitet och folk kommer med nya förslag, önskningar om vad som skall förfinas på modellen.

Nej att säga att låg aktivtet beror på ett enda forum är att göra det väldigt lätt för sig.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 08:52   #15
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Enligt tråden "Vilken tågsimulator föredrar du?" har 172 st tågsimmare röstat.
Var är de andra tågsimmare? Finns det bara 172?
Är de som sysslar med foton också tågsimmare?
Det skulle vara intressant att veta.
En omröstning är egentligen aldrig överensstämmande med verkligheten. Hur många tror du röstade blankt i Sveriges riksdagsval i de senaste valen? Även om det är en liten procentskara så är det många människor. Så som sagt, det finns många fler tågsimare än vad som utgår från antalet röster i den omröstningen.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009