Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-05, 00:09   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Norwegian, några erfarenheter?

Hej alla forumiter. Jag och tre kompisar, dvs en grupp på fyra, ska åka till London ett par dagar i början av sommarlovet. Vi ska resa med Norwegian. Nu tar detta flygbolag 100 kr per person och resa för att boka platsreservationer, dvs 200 kr per person. Hade vi vetat att allt detta kom till hade vi nog hellre rest med SAS, British Airways eller något annat "riktigt" flygbolag. Nu undrar jag, om någon här på forumet har erfarenhet att ha rest i ett sällskap utan platsreservation på Norwegian? Har ni då fått sitta hyfsat i närheten av varandra?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 00:13   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Kontakta en resebyrå.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 00:43   #3
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Vi har rest några personer tillsammans med bolaget och vi har fått säten bredvid varandra och då har vi alla stått på samma bokning
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 22:37   #4
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Du kan vara lugn, strunta i platsreservation, ni får sitta tillsammans ändå.

Norwegian använder sig av incheckning i automater på flygplatsen (Självbetjäning), så då kan ni själva plocka upp en karta och välja och vraka bland sittplatserna när ni är där. Principen "först till kvarn" är den som används, men så länge ni är ute i någorlunda god tid (typ 1,5-2 timmar innan avgång) så kommer det vara väldigt många lediga platser att välja på då många passagerare har en typisk tendens att komma lite i sista sekund... Att få 4 platser tillsammans är sällan något problem.
__________________
M.V.H Mikey
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 14:08   #5
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Aha, tack! Vi har nästan 3 timmar på Arlanda mellan tåg och flyg så då gör vi helt enkelt så!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 15:55   #6
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Aha, tack! Vi har nästan 3 timmar på Arlanda mellan tåg och flyg så då gör vi helt enkelt så!
Jamen dåså, vad bra. Om ni smyger iväg till check-in-automaterna i Terminal 5 med en gång när ni kommer så lär ni nog ha nästan ett tomt plan att välja platser i. Om jag minns rätt blir ni automatiskt tilldelade en sittplats till varje person när ni har loggat in, men någonstans på skärmen finns det en knapp som säger något i stil med "Byt sittplats", eller så skulle man bara trycka på själva platsnumret. Hur som helst ska ni i alla fall kunna få upp en karta över flygplanets 31 stolsrader där det bara är att välja och vraka.

PS: Undvik rad 10+11 i flygplanet. Där finns inga fönster då det går en massa kablar genom väggen i stället.
__________________
M.V.H Mikey
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-31, 02:30   #7
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mikey Visa inlägg
Du kan vara lugn, strunta i platsreservation, ni får sitta tillsammans ändå.

Norwegian använder sig av incheckning i automater på flygplatsen (Självbetjäning), så då kan ni själva plocka upp en karta och välja och vraka bland sittplatserna när ni är där. Principen "först till kvarn" är den som används, men så länge ni är ute i någorlunda god tid (typ 1,5-2 timmar innan avgång) så kommer det vara väldigt många lediga platser att välja på då många passagerare har en typisk tendens att komma lite i sista sekund... Att få 4 platser tillsammans är sällan något problem.
Jag skyr Norwegian och andra lågprisbolag som pesten (reser normalt alltid med SAS), men blev ändå inbokad på en DY-flight ARN-LLA för någon månad sedan. Jag tror inte att personen som bokade hade köpt till platsbokning, men jag kunde ändå välja plats i mobilen några timmar innan avgång. Därefter gick det förstås även alldeles utmärkt att göra det i self service-automaten på Arlanda.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009