Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-05, 17:50   #1
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard Flight Simulator 2004 Hjälp!

Hej!
Idag installerade jag Flight Simulator 2004. Allt fungerar bra förutom att när jag vill välja ett flygplan då ser jag bara en svart låda och inget annat d.v.s. jag ser inte flygplanet i boxen. Vad kan det bero på?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg fs9_black_box_1.jpg (70.7 KB, 42 visningar)
Romet12 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:00   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Har du provat att vänta ett tag? Ibland kan det dröja en liten stund innan bilden dyker upp.

Vad gör du/gör du inte? Är det bara när du startar som det ser ut så? Ser det ut så även efter att du valt ett annat flygplan?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:16   #3
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Har du provat att vänta ett tag? Ibland kan det dröja en liten stund innan bilden dyker upp.

Vad gör du/gör du inte? Är det bara när du startar som det ser ut så? Ser det ut så även efter att du valt ett annat flygplan?
Jag har väntat ett tag utan att det hjälp något. Det var så redan i början när jag hade installerat spelet. Även när jag väljer ett nytt flygplan så kan jag inte se något i boxen.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:20   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Men vad händer om du startar flygningen?

Jag har fått detta problem ibland när jag växlar mellan fullskärm och fönster, testa att ändra skärmupplösning och se om det hjälper?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:24   #5
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Men vad händer om du startar flygningen?

Jag har fått detta problem ibland när jag växlar mellan fullskärm och fönster, testa att ändra skärmupplösning och se om det hjälper?
När jag startar flygningen då ser allt bra ut. Då kan jag både se flygplanet och världen. Har även provat ändra skärmupplösningen utan resultat, just nu har jag den på max.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:29   #6
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Prova att växla mellan fullskärm och fönsterläge. Har haft samma problem jag också, och då har det hjälpt att växla till fullskärmsläge och tillbaka
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:31   #7
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Prova att växla mellan fullskärm och fönsterläge. Har haft samma problem jag också, och då har det hjälpt att växla till fullskärmsläge och tillbaka
Hur gör man det?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:37   #8
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Prova att växla mellan fullskärm och fönsterläge. Har haft samma problem jag också, och då har det hjälpt att växla till fullskärmsläge och tillbaka
Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Hur gör man det?
Ok, jag startade spelet/flygningen. Tryckte på "ALT" knappen och sedan gick jag in på View och därefter tryckte jag på Fullskärmsläge "Av". Sedan blev hela spelet som ett fönster. Jag provade kolla nu om jag kunde se flygplan i boxen, och det kunde jag. Men när jag växla tillbaka till fullskärmsläge då blev boxen svart igen. Boxen som visar flygplanet "preview". Så hur kan jag spela i fullskärm då? Utan att det ska bli några problem?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 15:17   #9
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Ok, jag startade spelet/flygningen. Tryckte på "ALT" knappen och sedan gick jag in på View och därefter tryckte jag på Fullskärmsläge "Av". Sedan blev hela spelet som ett fönster. Jag provade kolla nu om jag kunde se flygplan i boxen, och det kunde jag. Men när jag växla tillbaka till fullskärmsläge då blev boxen svart igen. Boxen som visar flygplanet "preview". Så hur kan jag spela i fullskärm då? Utan att det ska bli några problem?
Som jag förstår det har du egentligen inget praktiskt problem, utan bara att preview-boxen är svart? Allt annat går utan problem?

I så fall hade jag nog faktiskt låtit det vara. Preview-boxen använder man ju sällan ändå
Den lilla preview-boxen som finns under "Select aircraft", funkar den i fullskärmsläge?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009