Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Visa resultat för omröstning: Kommer du att köpa KRS när det släpps i oktober 2007
Ja, jag kommer att köpa KRS 55 76.39%
Nej, jag kommer inte att köpa KRS 17 23.61%
Antal röster: 72. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-20, 21:11   #1
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard Kommer du att köpa KRS

Ja, här har vi då frågan om "att vara eller icke"...

Fröet utgår från den här diskussionen:
http://www.e-buzz.net/forum/showthre...179#post130179

där en del anser att MSTS ligger på dödsbädden...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-08-20 klockan 21:15.
 
Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 10:58   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Nope, kommer inte göra det. Men det beror inte på MSTS, utan att jag helt enkelt vill lägga mina pengar på andra saker. Dessutom kommer jag inte ha så mycket tid för det heller nu, dom läsår som kommer. Så nej, inget köp för mig.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 18:46   #3
fura
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 29
Standard

Jag använder iofs inte MSTS utan Trainz, det jag har sett av KRS verkar slå Trainz med hästlängder men eftersom jag har börjat bygga en rutt för Trainz (och fordon) så tänkte jag ro i land det först innan jag byter.
Då borde det också vara enklare att gå från gmax till 3d canvas om man har gjort några modeller innan.
/Mats
fura besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 22:44   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Jag har inte bestämt än att skaffa KRS. Först och främst vill jag, även forumvänner veta vad KRS kräver datorsystem. Är tacksam för svar angående systemkrav. Prosessor, ramminne osv.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-22, 02:05   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Jag har inte bestämt än att skaffa KRS. Först och främst vill jag, även forumvänner veta vad KRS kräver datorsystem. Är tacksam för svar angående systemkrav. Prosessor, ramminne osv.
Är än lite för tidigat att uttala sig om, tills man har sett o känt på simulatorn. Men, så här står det dock i FAQ:

C.9 What are the minimum system specifications ? Is D3D10, Games for Windows and Windows Vista supported?

Minimum specifications are so far listed as Windows Vista (XP also supported) OS, Intel 2.0GHz or AMD 2400+ CPU, 512 mb RAM, 128 mb 3D graphics card with vertex and pixel shader support (Direct 3D 9.0c, CD-ROM.

nu letade jag efter ett uttalande från Adam som sa att ett grafikkort or GeForce 7xxx -serien eller bättre var att föredra, men hittar inte det uttalandet just nu.

Med dagens mått, tämligen blygsamt således. Hur väl det fungerar på denna rigg är väl den stora frågan, men det indikerar ändå att det inte bör behövas några monster-datorer. Förhoppningsvis kan man väl förvisso hoppas på att ju mer kraftfull dator man har desto bättre. Om jag inte minns fel, så kördes Leipzig-demon på typ en standard XP3000-trakten.

En väsentlig del för Kuju och EA är ju att titeln inte ska kräva för mycket dator, då minskar ju försäljnings-siffrorna sannolikt.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2007-08-22 klockan 02:07.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-22, 12:56   #6
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Och vilka krav ställs för att det skall se ut som på bilderna i tråden "Första bilderna US-rutt "? Om det nu går att få det så.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 16:40   #7
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Ser förbaskat bra ut!
Hoppas på att det blir både bra körkänsla och en bra editor - då kommer jag sitta fast i x antal timmar iaf.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 17:15   #8
niknil_9000
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 15
Standard

Kommer troligen att köpa om demon är bra och ger hyfsade frame rates. Dock inte i oktober. Jag väntar som vanligt 1-2 månader och handlar billigt på play.com .

Har inte kört någon tågsim på ett tag nu, så det vore kul med ett 'återfall'. MSTS började kännas gammal härom året och den ålderdomliga grafiken i Trainz demo fick mig att hoppa över det programmet.
__________________
-Niklas
niknil_9000 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 17:33   #9
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Någon demo kommer förmodligen inte att komma enligt EA Sverige.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 19:47   #10
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Nej, för jag kör inte Vista. Och min maskin är med nöd o näppe på gränsen för att stödja det.
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 19:51   #11
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonatan
Nej, för jag kör inte Vista. Och min maskin är med nöd o näppe på gränsen för att stödja det.
Vista är inget krav, fungerar utmärkt under XP...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 19:52   #12
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 796
Standard

Mitt svar blir nej, jag känner att jag har mer att få ut av Trainz, t.ex. att bli klar med några ruttprojekt. Har tidigare testat mig på att köra annan simulator än Trainz (MSTS) och jag blev bara förvånad över hur "ologiskt" det var jämfört med Trainz som jag är van vid. Möjligt att jag kan ändra mig dock, men bara om körupplevelsen är bra och det är relativt enkelt att installera en rutt/aktivitet och börja köra.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 20:43   #13
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Lightbulb

Hej
Självklart att ja köper KRS, så fort de dyker upp, de ser ju helt underbart ut

Men MSTS tar ja inte bort, ja fortsätter med JBJ2 tills den blir klar, saknar en del viktiga 3D-objekt, typ lokstall mm
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 23:18   #14
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Jag tror jag skaffar den efter min rutt är färdig.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 09:28   #15
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Jag är visserligen helnöjd med mitt Trainz och tror att Surveyour är svår att slå i användarvänlighet, men efter att ha sett en demofilm med bland annat mycket fint ljud så är jag svårt frestad att köpa.

Min rutt i Trainz kommer jag inte att lägga ner, jag har mycket kvar att göra med den och färdig blir den väl aldrig, så det får väl bli ett komplement vid sidan av.

Det skall i alla fall bli kul att få testa ytterligare en sim och lite konkurrens kan väl aldrig skada...
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009