Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-21, 11:35   #46
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Øystein Visa inlägg
Dette gjelder vel bare hvis du laster det opp på Steam Workshop? Add-ons du lager og laster opp på eget nettsted kan de ikke gjøre noe med.

Problemet är ju det att dom inte nämner workshop någonstans i sammanband med UGC paragrafen, då tolkar jag det, precis som dom flesta på Uktrainsim, som att det faktiskt gäller allt material.
EULA:n deklarerar också fullt ut att man ej får ha samma material i en annan simulator, tex, mina fordon får ej existera i Trainz om jag har dom i RW.
Dock kan det ej gälla retroaktivt så att än så länge är det lugnt, men framtida fordon får ej finnas i båda simulatorerna.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2012-09-21 klockan 11:49.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 12:49   #47
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Efter att ha provat TS2013 ett par timmar så måste jag säga att jag är väldigt positivt
överraskad. Det flyter på mycket bättre än föregångaren, även vid FPS under 20.
Kamerarörelser känns mycket mjukare och allt ser bättre ut i mina ögon. Så långt är jag helnöjd.

Vissa saker verkar dock saknas. En del scenarion startar t.ex. med ett felmeddelande.
Förhoppningsvis så är det sådant som kommer att rättas till inom kort.

EULA'n var helt klart "intressant" läsning.
I princip så tar dom avstånd från precis allt vi gör och vill inte ens ta i våra kreationer
med tång. Men samtidigt så förbehåller dom sig rätten att stjäla det dom gillar från oss
för att i princip göra vad dom vill med (allt som vi uttryckligen inte får göra med deras saker).

Inte för att jag producerar särskilt mycket, men jag ställer mig ändå väldigt tveksam till att
ställa upp på ett sådant avtal. Är det sådana villkor som gäller så får man kanske börja fundera
på ifall man ska satsa på någon annan simulator istället.

Det ska erkännas att jag inte läst EULA för de andra simulatorerna.
De kanske är skrivna på samma sätt. Men RS.com's formuleringar lämnar mycket i övrigt
att önska. Det enda som saknas är väl rätten att förbehållslöst få använda sina kunder för
medicinska experiment.
Vi får väl se om dom viker sig för opinionen.

Nåja, nu ska jag jobba så jag har i alla fall inte tid att spela längre.
mvh .... Mats
__________________

Motörhead - Overkill

Senast redigerad av MatsH den 2012-09-21 klockan 12:52.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 13:24   #48
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Vad kommer Erich, med fina stora rutter att reagera. Han släpper rutter gratis och sen kommer RW ta rutter och sälja. Usch, det känns inte bra och jag tappar sugen att fortsätta med rutten. Jag vet inte hur....vad tycker ni?
Kanske återgår jag till MSTS.

Senast redigerad av Totte den 2012-09-21 klockan 13:36.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 13:52   #49
Andreas13
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
Standard

Jag tar det inte så allvarligt, vill dom ta mina grejor får dom väl göra det vilket jag inte tror dom kommer att göra.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014:
Y31
X40
Kinnekullebanan
----------------------------------------------------------------
Gå gärna in på mina hemsidor.
http://andreashoff.se
www.andreashofftag.net
http://andreas13railworks.webs.com
Andreas13 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 14:53   #50
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Jag tar det inte så allvarligt, vill dom ta mina grejor får dom väl göra det vilket jag inte tror dom kommer att göra.
Okej!
Då fortsätter jag som du.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 20:46   #51
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Mitt intryck är genompositivt! Jag kan nu köra RW på rejält höga inställningar på min rätt mediokra dator. Helt klart en STOR förbättring!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 20:56   #52
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Vänta nu lite... Har ingen annan fruktansvärda ljudproblem? Det skrapar och "fräser", låter som när en radio är felinställd, när jag kommer in i menyn och även när jag kör. Mina drivrutiner är uppdaterade. Vad är felet..?

EDIT: Glöm det, hjälpte att starta om datorn...
EDIT IGEN: DET HJÄLPTE INTE ALLS...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2012-09-21 klockan 21:10.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 21:20   #53
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

För tusan gubbar lugna ner er angående EULA:n!
Att de friskriver sig från allt ansvar gällande verktyg de tillhandahåller och inte lämnar några
garantier på att programmet fungerar är vanlig praxis för datorprogram.
Det är precis samma sak om du köper något Office-paket eller någon annan programvara.
Passagerna angående tredjeparts kreationer kan möjligen betecknas som lite roande läsning men innebär noll och intet.
Upphovsrättsliga lagar gäller och att de stoppar in sådana paragrafer i en fil som följer med vid installation förändrar ingenting.
Skulle de försöka ta något och paketera det för egen försäljning finns det inte en domstol i västvärlden som skulle ge dem rätt.
EULA:n är inte ens värd elektronerna den lagras med i det hänseendet.
Inte heller kan de hindra oss från att bygga saker både till RW och till t.ex. Trainz och släppa kreationerna på båda simulatorerna.
Det enda de kan göra (och gör) är att försöka skrämma oss till att tro vi inte får göra sådana saker.
Vi kan lugnt fortsätta precis som tidigare.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 22:08   #54
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard Dom vill..

Dom vill verkligen ta död på tågintresset. För många skräms upp nu och kommer inte våga släppa saker till mer än railworks och MÅNGA kommer säkert och ge upp och bygga saker till sig själva men inte släppa dom. Överlag är steam skit och jag tänker då inte stödja railworks trångsynta syn på alla dom som bygger saker som gör att DOM tjänar pengar på att folk köper railworks, för utan hobbybyggarna är railworks bara skit....
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 22:09   #55
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard Tråkigt...

nog kan detta få konsekvenser för andra simulatorer där folk bygger underbara kreationer såsom till trainz....
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 22:19   #56
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Vad i helsefyr hände när jag installerade uppdateringen???
Ser ju bara skit ut nu, var tog himlen vägen, å blekt å eländigt är det
Förutom utseendet så funkar det fint, både med ljud och flyt, den nya menyn gillar jag dock inte, ångrar starkt att jag uppdaterade!!!

Nån mer som har samma problem som jag?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2012-09-21_00001.jpg (210.0 KB, 93 visningar)
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 22:20   #57
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Åh, jag glömde att nämna att om jag väljer clear på vädret så blir allt svart och endast tråden och rök syns.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 22:36   #58
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Vad i helsefyr hände när jag installerade uppdateringen???
Ser ju bara skit ut nu, var tog himlen vägen, å blekt å eländigt är det
Förutom utseendet så funkar det fint, både med ljud och flyt, den nya menyn gillar jag dock inte, ångrar starkt att jag uppdaterade!!!

Nån mer som har samma problem som jag?

Hmm, konstigt, ser ut som att något är fel med kontrasten, hur ser värdena ut i grafikinställningarna?
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 23:10   #59
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Har provat att sänka brightness men det blir bara marginellt bättre, finns en stor ruta på himlen som säger missing texture oxå, håller på att validera cachen nu. Får se om det hjälper nått. Fattar inte mycket att inställningarna för anti alias å sånt, verkar finnas många alternativ och jag har ingen aning om vad man ska ha.

Vidare så verkar ljudet på Fopix trailer wagons har försvunnit och jag hittar banne mig inte installationsfilen till dom men jag har ju fortfarande mailet med nedladdningslänken.

Sen hittar jag inte nånstans att installera .rwp filerna, var kan dom ha gömmt det nånstans, dom svinen! Piss pest och senapsgas, jag är nästan gråtfärdig, ett helt års ruttbyggande åt fanders om jag inte lyckas lösa detta.

Tur att man håller på med riktig järnväg oxå, annars hade jag dött.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 23:21   #60
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Har provat att sänka brightness men det blir bara marginellt bättre, finns en stor ruta på himlen som säger missing texture oxå, håller på att validera cachen nu. Får se om det hjälper nått. Fattar inte mycket att inställningarna för anti alias å sånt, verkar finnas många alternativ och jag har ingen aning om vad man ska ha.

Vidare så verkar ljudet på Fopix trailer wagons har försvunnit och jag hittar banne mig inte installationsfilen till dom men jag har ju fortfarande mailet med nedladdningslänken.

Sen hittar jag inte nånstans att installera .rwp filerna, var kan dom ha gömmt det nånstans, dom svinen! Piss pest och senapsgas, jag är nästan gråtfärdig, ett helt års ruttbyggande åt fanders om jag inte lyckas lösa detta.

Tur att man håller på med riktig järnväg oxå, annars hade jag dött.
Du får trösta dig med olga i morgon!
Nä men det ligger nu en separat programvara i railworks mappen som heter utilities.exe
Sedan så får du experimentera med resten av inställningarna.
Annars rekommenderar jag dig att ta en backup på banan din och sedan installera om spelet.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009