Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-13, 21:53   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard Tågsimulatordagarna 20-21:a maj 2017 i Nora

NBVJ, NJOV och Banbyggarna inbjuder härmed in till Tågsimulatordagarna i den 20:e och 21:a maj 2017 i Nora.

Senaste gången när en tågsimulatordag anordnades år 2003 i Gävle, så låg fokus kanske på att vi tågsimulator-entusiasterna skulle få möjlighet att träffas och utbyta erfarenheter. Det innehållet finns självklart även denna gång, men stort fokus kommer även läggas på att locka intresserade som kanske inte hittat till tågsim-världen ännu och där kunna bekanta sig med vad tågsimulatorhobbyn är för något och vad man kan göra.

De olika plattformarna som vi kör på i vår hobby ska visas, olika stationer där olika moment visas där man har möjlighet att mer fråga på djupet om t.ex. 3D-modellering eller aktivitetsbyggande exempelvis kommer att finnas.

Denna gång är målsättningen att ingen i järnvägshobby-Sverige ska kunna undgå att tågsimulatordagarna arrangeras. Då Svenska 3D-tåg ändå är navet för svensk tågsimulatorhobby, så väljer jag att nu i ett tidigt skede annonsera det exklusivt här då jag faktiskt kommer att behöva er hjälp till det här också… Jag återkommer på den punkten. Alla andra svenska järnvägshobbyforum ska PR-trådar ske på senare fast ändå i god tid innan, men även andra typer av media som mer når ut till ”allmänheten” kommer att utnyttjas för evenemanget. Tågsimulatorhobbyn ska bli mer känd nu…

Utöver tågsimulatorprogrammet kommer det att ske andra aktiviteter under dessa dagar. Evenemanget sker ju på en levande veteranjärnväg ju…

Jag kommer löpande att ge mer information vartefter.

Du vill nog inte missa detta.
****
NBVJ : Nora Bergslags VeteranJernväg www.nbvj.se
NJOV: Nora Järnvägsmuseum & Veteranjärnväg www.njov.se
Banbyggarna: www.banbyggarna.se
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 19:02   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Fantastiskt! Förra gången det var tågsimulatordag var jag 13 år. Då tävlade vi i X2-simulatorn i Gävle. Vad hände med den förresten?

Hör av dig om du vill ha hjälp med någonting, Mazz, så ställer jag mer än gärna upp!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.

Senast redigerad av Dson den 2016-12-14 klockan 19:03.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 20:32   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Toppen, tack för erbjudande Dson, noga noterat! Det kommer behövas...

Japp, 13 år seden eller 14 räknat från 2017... det är ju onekligen dags...

Några bilder från den dagen;

- Vi hade något slags tävlingsmoment där det handlade om att på tid bygga en brio-bana... Minns inte riktigt konceptet...

- Bitvis hade vi ganska gott om intresserat folk, om jag inte minns fel hade Järnvägsmuseet annat evenemang samtidigt.

- X2000-simulatorn ja... Här är självaste forumchefen bakom spakarna... det gick väl sisådär...

- Inte bara under detta evenemang så var det ofta kö in till X2-simulatorn och så har det oftast varit under evenemangen i Gävle under de år som simulatorn fanns uppe. Nu är den sedan något år nedmonterad för att ge plats åt annat, men den tjänstgorde totalt rätt många år ändå, kul.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tsd2003_1.jpg (79.0 KB, 408 visningar)
Filtyp: jpg tsd2003_2.jpg (72.1 KB, 406 visningar)
Filtyp: jpg tsd2003_3.jpg (60.1 KB, 408 visningar)
Filtyp: jpg tsd2003_4.jpg (78.4 KB, 406 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 02:42   #4
andreas_92
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Laxå, Örebro län
Inlägg: 235
Skicka ett meddelande via MSN till andreas_92 Skicka ett meddelande via Yahoo till andreas_92 Skicka ett meddelande via Skype™ till andreas_92
Standard

Dubbelpost. Detta inlägg kan således tas bort.
__________________
Mvh Andreas
Kör just nu TS 2009.

www.fleischmann.de

Senast redigerad av andreas_92 den 2016-12-18 klockan 02:58. Anledning: Dubbelpost
andreas_92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 02:57   #5
andreas_92
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Laxå, Örebro län
Inlägg: 235
Skicka ett meddelande via MSN till andreas_92 Skicka ett meddelande via Yahoo till andreas_92 Skicka ett meddelande via Skype™ till andreas_92
Standard

Låter kul med simulatordagarna!

2003... Då spelade jag ännu ingen tågsim, utan Railroad Tycoon 3 var ett tågspel som gällde för mig.
Efter en tid med detta spel började jag önska att det fanns ett spel där man kunde kliva in i hytten på loken, detta kan man ju inte inte i Railroad Tycoon 3.
Men så kom jag i kontakt med TRS 2004 Demo kring möjligen år 05/06 och ganska snart hade jag köpt TRS 2006.

Bra med evenemang som detta för att locka nya till den "rika" tågsim-världen.
Jag har för nuvarande resonabelt avstånd till Nora, så jag kan möjligen ställa upp med hjälp.
__________________
Mvh Andreas
Kör just nu TS 2009.

www.fleischmann.de
andreas_92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 12:39   #6
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Men hjälp, Mazz! Vilka bilder! Hahaha! Tror faktiskt jag har kvar något av priserna jag vann i simulatorn den dagen...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 23:25   #7
meol03
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2017
Ort: Skövde/Stöpen
Inlägg: 8
Standard

Hej! Inträde och Åldersgräns och sånt? "Finns sånt"? Dum fråga kanske med jag är seriös här!?!?
Trevligt Sportlov för er som har (inklusive mig) /M
__________________
Hälsningar M!
Västra stambanan kommer om tre veckor ungefär veckor
meol03 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:01   #8
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Förstår om ni på NBVJ har det svårt efter det som hände för någon vecka sen, men kommer detta fortf. att ske..?
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 22:01   #9
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det blev ingenting om jag förstått det hela rätt. Vill vi ordna något på föreningen i Falun en helg denna sommar? Då kan jag ordna det. Vi har två stallbyggnader så någonstans bör vi få plats.

/Pursche
Trafikchef
MfGDJ
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 20:12   #10
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Det blev ingenting om jag förstått det hela rätt. Vill vi ordna något på föreningen i Falun en helg denna sommar? Då kan jag ordna det. Vi har två stallbyggnader så någonstans bör vi få plats.

/Pursche
Trafikchef
MfGDJ
Hej! Jag är på, det vore kul!

Jag ska ner till Roskilde Airshow i augusti och visa upp onlineflygning och flygsimulatorer, så en helg med tågsimulatorer vore ju inte mer än rätt
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 11:50   #11
Alexa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2019
Ort: US
Inlägg: 1
Standard moderator

Hi guys, I want to know if I can make a paid thread on your forum with small description and dofollow link to my website dedicated to gambling news and games, please contact me here or via PM. Thanks in advance!
Alexa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 12:05   #12
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alexa Visa inlägg
Hi guys, I want to know if I can make a paid thread on your forum with small description and dofollow link to my website dedicated to gambling news and games, please contact me here or via PM. Thanks in advance!
Alexa how does it relate to what this forum is about?
If you pay for a thread with links to games, that would be advertisement would it not?

I cannot speak for the moderator, but I know this forum does not have a history of participating in paid advertisement.

With respect.

Regards
Mike
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 14:56   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

För ordnings skull.. Nu är detta aktuellt:

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37139

Att det inte blev tågsimulatordagar för några år sedan är att jag fick inte tillräckligt med intresse för att hjälpa till med arrangemanget. Nu en lägre ambitionsnivå, så vi placerar ett TS-event på kartan äntligen. Och nu finns det ett antal personer som anmält sig att hjälpa till, så nu blir det av! Dålig respons från Trainz-folket dock, blir konstigt om inte Trainz blir med tycker jag.

Marknadsföring i olika steg kommer påbörjas under februari och sedan pågå fram till den 15:e.

Passade på att nämna detta i denna tråd, men svara gärna i den nya tråden om du vill kommentera.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009