Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-27, 21:18   #16
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

de vagnar som går i trafik idag i göteborg heter m28-700 serien m29-800 serien
m31-300 m32-400
m31 hete när de kom m21 och bestod då av 2 delar (precis som gt6 tram) men började i slutet på 90 talet skickas till tyskland där de förlängdes med en mittendel med låg golv...således m21 existerar inte idag men har funnits/rac göteborgs spårvägar
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 07:45   #17
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Men jag hoppas att bengan kan fixa något!? eller ngn annan som vet mkt om repaint mm
Har inte tid just nu p.g.a. en massa andra projekt.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 09:48   #18
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
De vore kul om du kunde fixa de för de e ju du som har gjort X2000 mm mm.
Men om du kan hitta någon liknade vagn som påminner om M29,M31 eller något så kan ju måla den blå mm.

Men jag tänkte ochså leta runt men att GT6 Tram var en payware visste jag inte ... Men om ingen hittar något skulle du eller någon kunna gör den från grunden (du kan få skiser) eller om de e alldedes för jobbit?

Men som sagt jag ska leta runt efter och om du eller någon annan hittar eller något så får ni /du gärna meddela mig,

Tack på förhand!
Har noll koll på spårvagnar, men här http://rrt-group.com/download.php?list.21 finns en vagn som heter GT 6.
Ingen aning om det är den vagnen du söker. Freeware.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 14:01   #19
koffe92koffe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: gbg
Inlägg: 26
Thumbs down

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
de vagnar som går i trafik idag i göteborg heter m28-700 serien m29-800 serien
m31-300 m32-400
m31 hete när de kom m21 och bestod då av 2 delar (precis som gt6 tram) men började i slutet på 90 talet skickas till tyskland där de förlängdes med en mittendel med låg golv...således m21 existerar inte idag men har funnits/rac göteborgs spårvägar
DÄR HAR DU FEL!!! den finns på ringlinien och jag hat åkt den.. jag har sten koll på spårvagnar, jag är en mycket fantast av spårvagnar, skall även bli spårvagnsförare.
__________________
KRISTOFFER
- Bloggar på www.ralsbloggen.blogg.se
- Producent till "Göteborgs Spårvägar - Göteborg på Räls"
koffe92koffe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 16:21   #20
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Instick från en ovetande: Är inte Ringlinjen en museijärnväg i Sthlm? Eller är det Malmköping som jag blandar ihop den med? Om den är det så, finns det ju inga M21 i Göteborg utan dom går bara (om den inte är avställd) att åka museialt.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 16:53   #21
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av koffe92koffe Visa inlägg
DÄR HAR DU FEL!!! den finns på ringlinien och jag hat åkt den.. jag har sten koll på spårvagnar, jag är en mycket fantast av spårvagnar, skall även bli spårvagnsförare.
Samtliga M21 är ombyggda till M31. Syftar du på M25 kanske? M25 är väldigt lik M28/M29, dvs de äldre vagnarna i linjetrafik i Göteborg, och sällskapet Ringlinjen äger minst en sådan vagn.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 17:39   #22
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

de vagnar som går i trafik idag i göteborg heter m28-700 serien m29-800 serien
m31-300 m32-400
m31 hete när de kom m21 och bestod då av 2 delar (precis som gt6 tram) men började i slutet på 90 talet skickas till tyskland där de förlängdes med en mittendel med låg golv...således m21 existerar inte idag men har funnits/rac göteborgs spårvägar


DÄR HAR DU FEL!!! den finns på ringlinien och jag hat åkt den.. jag har sten koll på spårvagnar, jag är en mycket fantast av spårvagnar, skall även bli spårvagnsförare.


Om jag förstår allting rätt, så togs M21 ur trafik 2002 och rac hammers uppgifter om dom övriga vagnarna, stämmer rätt hyfsat med uppgifterna i nedanstående länk.
Möjligt att den rullar på någon museilinje i Göteborg, om det finns någon sådan där.
Man är ju inte Göteborgare, utan Stockholmare.
Så jag har ingen större pejl på det hela.

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.ringlinien.org/fakta/bilder/m21.jpg&imgrefurl=http://www.ringlinien.org/fakta/typer.asp&usg=__xY4pqLvnSm2JQbdshaXV8k7UjCk=&h=65& w=95&sz=8&hl=sv&start=8&sig2=EeKMsHCavAcGd7eWLLTA7 A&um=1&tbnid=INzCT5qJO3RCbM:&tbnh=55&tbnw=80&pre v=/images%3Fq%3Dsp%25C3%25A5rvagn%2Bm21%26hl%3Dsv%26r lz%3D1T4ADBF_svSE241SE241%26sa%3DN%26um%3D1&ei=NvC XSqTTM9Tf-Qaf6fC8BA
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2009-08-28 klockan 17:42.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 17:58   #23
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Cool Tack och De stämmer!

Hej.

Först tänkte jag säga till ekankal att den vagnen på minner om GBGs "nya M21:an" M31( innan den byggdes om till M31) men den e vit men kan du fixa så att den blir blå(GBGsspårvagnsblå) eller kan du förklara hur jag gör från grunden för att få in den iTrainz paint shed eller ngt liknande, De vore alltså JÄTTE schysst om du kunde förklara eller göra det, Tack!

Och till den andra punkten och M21,M31 osv de har typ uppståt en lite "kraslig" Data om att M21 inte finns ochså vidare men då kan jag sägaen finns Men Göteborgs Spårvägar äger inte dom vagnarna utan organisationen Ringlinjen och idag går du som Lisebergslinjen för turister och Spårvagnsfantaster. De där med M31 tillhör vagnnummer serien 300 de e rena barnleken, de veste ja redan när jag var 15år. Men men

Allt om Spårvagnarna; GS och modellerna se :
http://ralsbloggen.blogg.se/2009/aug...parvagnar.html

Men yttligare: M21 finns alltså och är i bruk på Ringlinjen.
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2009-08-28 klockan 18:04.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 18:14   #24
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Arrow GT6 tram är en exakt kopia av den nya M21:an! bra ..

Den nu Tyska Gt6 tram är ju den exakta kopian av GS nyare M21. De e ju synd att den inte går att måla om till den men de som ekankal hitta får duga men jag vänta på svar om han vill förklara hur man gör eller om han vill "gör om den till GS nyare M21 , när jag säger Nyare menar jag den vagnen som gick när Rena Rama Rolf gick. och den äldre som tillhör ringlinjen M7/M21an.

Men jag hoppas att vi kan fixa detta för när jag e klar med GBG City till Trainz och den blå vagnen(omålade) så blir de så realistiskt som de nästan kan bli.
Man kan drömma men även handla!
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 18:14   #25
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Men yttligare: M21 finns alltså och är i bruk på Ringlinjen.
Nej, ingen M21 finns kvar eftersom samtliga ägs av GS och är ombyggda till M31. Här har du en vagnlista från Ringlinjen: http://www.ringlinien.org/vagnhallen/sparvagnar.asp
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 18:27   #26
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Exclamation Men va jobbit! Men alla har rätt...

Alltså jag känner över 10 spårvagns förare och dom av någon borde ju vet och deras svar: De ni skriver om att M21 är nu en ombyggd variant på M31 är 100% rätt men M21 den gamle som kan även kallas M7/ M21 finns som den "ringlinjevagnen" om ni tittar på den listan som finns hos ringlinjen.
Men dom kan lätt förknippas med M4:an.Så på ett vänster har nästan alla rätt men jag tycker att vi skiter i de nu och tänker lite på hur vi får in/göra om spårvagnen till GBGs på Trainz. De e ju de forumet e till för att få svar på sina frågor men kolla gärna på http://http://ralsbloggen.blogg.se/2...parvagnar.html för att lära sig lite om spårvagnar och företagets historia.

Så nu fokuserar vi på om målningarna om spårvagnarna som vi vill gärna göra om till de vackra Göteborgska vagnarna.
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2009-08-28 klockan 18:28.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 19:04   #27
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Isåfall HAR den hetat M21 och NU så heter den M7?
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 21:57   #28
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Talking SLUT OM M21:an kolla här!

M21:an har funnits men de finns alltså 2 st M21r men man säger oftast M7 till den gamla vagnen som inte verkar vara kvar idag och den andra M21:an som är idag ombyggd till M31:an.

De där med 2st M21r e sant kolla på ringlinjen hemsida och klicka på fakta och sen på spårvagnarna och där står det att under 1959 så kallade man M7 för M21 de e de vi har försökt att säga kolla här.

Aha..DÄR SER ni som säger att den inte finns , men nu för MILJONTE gången ska vi inte TjôTA OM DETTA. Utan hur vi målar om de tyska tillbaks till svenska, Ca-pich?!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg M21 ringlinjen.jpg (146.3 KB, 93 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2009-08-29 klockan 00:06.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 23:42   #29
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

herregud vilken grej ...snacka om höna av en fjäder...jösses...
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 00:13   #30
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Exclamation Någon som vet? GBG Spårvagn till Trainz??

De va en ganska eller alldeles för långt samtal om M21:an men nu( e den avklarad) till de viktiga eller de lite mer roligare de där vita GT spårvagnen som du : Ekankal , jag försökte ladda ner den med de gick inte, Hör du prövat eller går den och hitta på DLS??? Svar vore kul att få för jag längtar verkligen till att få se/göra den GS blå...
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009