Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-30, 18:54   #181
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Tack Bengan, din skarpa syn är fantastisk! Detta var faktiskt något som jag inte har sett och då härstammar ju faktiskt problemet ända ifrån N3/NN3s hjul. Konstigt att jag inte har sett det än, som jag har synat mina vagnar. Anledningen till elendet är att jag skalat upp hjulet i sideview i Blender utan att tänka på att storleken i X-led också ökar. Boggierna har klarat sig då jag antingen haft samma hjuldiameter som på Gs/G3, vars mesh det är i grunden, eller att jag där kommit ihåg att bara skala i Y och Z-led.

Så jag får väl gräva i arkiven och se om jag kan hitta mesherna till dem, så jag kan rätta till dem. Vi får se om det sker nu eller senare. Jag har lite små skönhetsuppdateringar som inte har något att göra för funktionaliteten som jag skulle vilja implementera på samtliga teakvagnar och även på N3/NN3 vagnarna (skuggor ur Hobbs skuggbibliotek till exempel) som jag har tänkt att jag skulle fixa när vi fått ordning på den här med var vi ska ha våra saker samlade.

Sedan till anledningen att jag inte har betatestare, tja, dumdristigt skulle man kunna kalla det, som du säger är ju just detta felet något som Bengan skulle ha hittat. Men jag synar mina vagnar noga själv och ställer höga krav på realismen, så jag anser att jag inte behöver någon som synar de av den anledningen. Sedan är det inte många Trainz-användare som jag tror har mer koll än mig själv på just hur det såg ut och funkade så då har jag ingen som jag kan få samma feedback på realismen ifrån som Lan får från mig. Också vill jag tillägga att det innebär inte att mina vagnar är felfria. Jag skulle kunna skriva en bok om alla smådetaljer som inte stämmer, men någonstans måste man ju nöja sig...

Sedan så har jag sällan haft några problem med armar som sticker utanför och liknande, då jag ofta kollar själv genom att sätta ut personer ett antal gånger i vagnarna. Dock så har någon eller några av C3 vagnarna någon arm som kan sticka ut på ett ställe, när en speciell person sitter på just den platsen, men det får ni leva med. Har inte gjort något åt det eftersom samma problem borde gälla på samtliga säten på den sidan av vagnen, men jag har bara sett det en 3-4 gånger på just det sätet och av just en speciell person, något som är väldigt skumt om ni frågar mig. Dock så har jag ofta funderat på att skicka hela det färdiga paketet till någon testare för att kontrollera att alla delar är med och alla dependencies är med, men hittills tror jag inte att jag missat något. Kom precis på i gårkväll innan jag släppte allt att jag inte hade lagt upp min KKP tvåaxlars engineconfig, vilket jag gjorde innan vagnspaketet laddades upp.

Men jag får väl se till att skärpa mig, anställa någon betatestare och acceptera att jag inte är helt felfri.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 19:24   #182
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

"Men jag får väl se till att skärpa mig, anställa någon betatestare och acceptera att jag inte är helt felfri."

Ja du Korvtiger, du är väl så nära felfri man kan komma! Men jag kan föreslå en ruskigt bra betatestare som heter Korvtiger, som jag själv har haft lyckan att ha ett bra tag nu!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 20:27   #183
legotrainzman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
Thumbs up Snygga vagnar

När tror du att du kommer släppa dessa vagnar, om ni nu gör det
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 21:25   #184
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legotrainzman Visa inlägg
När tror du att du kommer släppa dessa vagnar, om ni nu gör det
Vagnarna är redan släppta.

Gå upp till sökrutan och välj avancerad sökning.

Sök på Korvtiger.

Välj. Hitta ämnen startade av användaren.

Scrolla ner till Auran Trainz och markera Trainz - Downloads.

och sedan sök.

Så finner du alla objekt från Korvtiger.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.jpg (102.8 KB, 121 visningar)
Filtyp: jpg 2.jpg (114.9 KB, 121 visningar)
Filtyp: jpg 3.jpg (229.5 KB, 120 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 17:36   #185
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs up Applåder Bengan

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Vagnarna är redan släppta.

Gå upp till sökrutan och välj avancerad sökning.

Sök på Korvtiger.

Välj. Hitta ämnen startade av användaren.

Scrolla ner till Auran Trainz och markera Trainz - Downloads.

och sedan sök.

Så finner du alla objekt från Korvtiger.
Sådana instruktiva inlägg behövs för dom som inte är så insatta i vad CMP kan, och den kan mycket !
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009