Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-13, 11:33   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Äntligen...ett Playstation 5!

När jag till slut bestämde mig för att förhandsbeställa ett, så hade dom stängt för det på alla sidor. Så sen släppet har man kollat och letat efter ett, men har ju vart helt omöjligt att få tag i ett. Har deltagit i Elgigantens alla utlottningar för att få köpa en, men bara fått mailet "tyvärr har du inte blivit utvald".

Men i tordags fick jag äntligen tag i en PS5 SE och nu är det på väg med Postnord. Känns som man väntar på jultomten nu!!!!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 11:36   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Edit:

Har ju gått att få tag i sen släpp, om man varit villig att betala runt 10000 spänn på Tradera eller Blocket. Men det har jag inte haft lust med..

Lustigt att man blir så till sig av nya elektronikprylar!? Man blir ju t.ex. aldrig så uppspelt av nya kläder.
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-03-13 klockan 11:39.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:13   #3
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Härligt.... Hoppas du får skoj
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 23:08   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micke321 Visa inlägg
Härligt.... Hoppas du får skoj
Ja, det hoppas jag också. Lite dåligt med PS5 spel just nu bara, men tror jag börjar med Spiderman Miles Morales, då många skrivit att det är ett kanonspel.

Sen finns det ju PS5 patchar till en hel drös PS5 spel. Där skriver folk att Days Gone är som ett nytt spel på PS5, så det måste man ju testa.

Läste att Gran Turismo 7 har blivit uppskjutet och det känns inte roligt, då det är spelet jag längtar mest efter.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-15, 20:45   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hade fått sms i morse att min PS5 var S-vall och beräknad lev var idag. Så när jag var och handla, var jag även in en sväng på Netonnet och köpte Call of Duty Cold War.

Tjejen i kassan fråga om jag visste att spelet var till PS5. Jodå sa jag och hon såg nästan chockad ut och sa "har du lyckats fått tag i en PS5?". Hon sa också att dom trodde att efter sommaren, så skulle dom nog ha dom i butik.

Vid kvart i tre kom ett sms att PS5an fanns att hämta på affären. Hem tog några bilder, käka, koppla in den och testa sen Astros playroom (som följer med). Kontrollen är helt underbar. Känslan kan inte beskrivas, måste upplevas. Laddtider ett minne blott. Min verkar vara tyst (en del har fått konsoller med coil whine och/eller fläktljud ej av denna värld). Dock inte kört nått krävande spel än. Enda minuset än så länge är lagring, då disken endast är 825GB.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ps5-02.jpg (221.0 KB, 131 visningar)
Filtyp: jpg ps5-05.jpg (214.7 KB, 132 visningar)
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-23, 09:32   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nu har man haft PS5an en vecka och gillar den bara mer och mer. En kanonkonsol och värdig ersättare av PS4!

Blev väldigt besviken på Call of Duty Cold War. Den är inriktad på multiplayer och singleplayer kampanjen följer inte ens med, utan får laddas ner separat. Dessutom är den förbaskat kort (dock jäkligt bra). Känns som jag kasta 700 i sjön..

Hoppas jag får Spiderman Miles Morales med posten idag. Tog Ultimate Edition, där Spiderman Remasterd följer med.

Har provat några PS4 spel (Days Gone och Detroit Become Human). Days Gone finns det en PS5 patch till och kan därför köras i 60FPS mot 30FPS på PS4an (vilket gör ruskig skillnad för flytet).

Ni som väntar/står i kö för en PS5, ge inte upp, verkar som proppen släppt. Bli fler och fler släpp nu. Idag ska det komma info på Elgigantens instagram om nästa utlottning, så in där, om ni vill vara med. Lycka till!

Anmälan igång och slutar kl 20 ikväll. Anmäl dig här: https://www.elgiganten.se/search?Sea...archResultTab=
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-03-23 klockan 09:54.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 18:35   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Igår spela jag lite Tony Hawks Pro Skater 1 + 2, som fått en PS5 patch (kostade 50kr). Sen bytte jag till Spiderman Remasterd och när jag tryckte starta, så stod det nått om skadad data och att jag skulle installera om spelet. När jag försökte stänga spelet, så hängde sig PS5an. Blev tvungen att rycka ur strömkabeln.

Fråga på Sweclockers om nån haft samma problem och nån hade haft liknande problem. En trodde det berodde på ostabil mjukvara. Men själv undrar jag om det inte beror på nån uppdatering, då min PS5 fungerat felfritt i nästan två veckor fram tills nu.

Jag la om Spiderman och nu verkar allt fungera som det ska igen.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-31, 22:01   #8
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Det låter ju som en patch som inte riktigt gått in som den ska...

Skönt att du fick igång allt tillslut.
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-04, 10:59   #9
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Inga fler problem (ta-i-trä). Dock läst att man ska stänga av vilo läget, då det kan ge krascher. Också läst att en del fått problem med externa hårddiskar (för att ha pS4 spel på). Ja, då hoppas jag verkligen att Sony låser upp den extra interna hårddisk platsen snart. Hoppas även dom fixar problemen som tyvärr ännu finns. Känns som dom hade lite för bråttom att släppa PS5an.

Spelar Spiderman Remasterd just nu och det är ett ruskigt bra spel. Kan verkligen rekommenderas! Just nu är det påskrea och jag är lite smått sugen att köpa Ghost of Tsushima (349kr på Elgiganten) som det finns PS5 patch till och Control (251kr på Playstation Store) för både PS4 och PS5.

Trots en del problem med PS5an, så ångrar jag inte köpet. Att spela i 60FPS, att den laddar tvärsnabbt och är väldigt tyst (ljudlös mot PS4 pro) är helt underbart!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-04-04 klockan 11:01.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-11, 22:11   #10
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Blev att jag köpte Heavy Rain på Playstation Store a 123 spänn. Ett gammalt spel som först släpptes till PS3 och sen till PS4. Har tänkt köpa det för länge sen, men det blev aldrig av.

Spelade (efter ett par kvällar) ut det idag och jäklar vilket bra spel. Storyn och stämningen är helt underbar! Tycker om att det har olika slut beroende på val och hur bra/dålig man är på att spela. Kontrollerna är lite småjobbiga, då man oftast måste vara väldigt snabb i fingrarna och man kan ibland behöva hålla nere flera knappar samtidigt. Grafiken är inte den bästa, men den är inte dålig heller.

På PS5 så funka kontrollen ok, tills ungefär halva spelet då jag fick problem. Läste att man kunde använda PS4 kontrollen på PS5 (till PS4 spel). Så resten av spelet använde jag PS4 kontrollen och det fungerade utan problem.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-21, 18:33   #11
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Efter Heavy Rain har jag spelat ut Miles Morales, vilket var ett kanonspel. Kortare och svårare (tyckte jag) än första Spiderman spelet, men mycket mycket bra.

Nu är jag lite kluven om vad jag ska spela härnäst? Ladda ner Horizon Zero Dawn, vilket är gratis just nu. Kolla här: https://www.playstation.com/sv-se/play-at-home/ eller om jag ska köpa Control, vilket kostar 251:- på Playstation Store nu (på vårrean).

Ni som är ute efter en PS5a, håll koll på Sweclockers, det var så jag fick tag i min. Dom tipsar om dom vet av nått om släpp på g!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-21, 23:50   #12
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Kan rekommendera Horizon.. Riktigt bra spel. Har spela det rätt mycket... Men det var ett tag sen., Väldigt snyggt gjort spel.
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 09:26   #13
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micke321 Visa inlägg
Kan rekommendera Horizon.. Riktigt bra spel. Har spela det rätt mycket... Men det var ett tag sen., Väldigt snyggt gjort spel.
Precis vad jag började med igår och jag håller med...väldigt snyggt spel! Synd att det inte fått nån PS5 patch bara..

Köpte ju på mig ett gäng spel till PS4a, som jag nu får köra på PS5an. Har bl.a. Doom, Bioshock, Death Stranding, Star Wars Battlefront 2 att spela igenom.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-22, 12:51   #14
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Mediamarkt har utlottning idag för att få chansen att köpa en PS5. Man måste vara club medlem och inloggad för att deltaga. Anmälan stänger kl 23.59. Utlottningen gäller SE modellen (med UHD läsare) och 2st handkontroller.

Lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-23, 20:37   #15
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Var visst många som fick tag i en PS5 på MM enligt vad jag sett på Sweclockers. Håll koll på Elgiganten nu, verkar som en utlottning är på g där också!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009