Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-20, 01:16   #1
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard Ett amerikanskt försök

Hej!
Jag tänkte försöka bygga en amerikansk bana som omväxling och nu undrar jag ifall någon har några tips på trevliga lok och godsvagnar som jag borde ladda ner? Jag skulle även behöva amerikanska vägar med matchande korsningar likt dom svenska. Finns det tro? Jag gjorde en snabb sökning på DS men hittade bara ett franskt (?) korsningspaket.

Banan blir inte så stor (bara 4 baseboards) och spårplanen har jag "stulit" (från LLJ tror jag) eftersom jag inte har så stor koll på amerikanska järnvägar. Jag hoppas att jag blir förlåten för detta. [:I]

mvh .... Mats





MatsH besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 07:09   #2
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej Mats.

Ser fint ut. Känner inte igen spårplanen från det jag ser på bilden, men jag ser ju inte allt, så jag har kanske gjort den ändå.

När det gäller amerikansk materiel, kolla på TPR's site, under goodies. Finns en hel del kul där.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 11:04   #3
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hallå Lars!
Tack för tipset. Det ska jag genast göra.

Jo, jag tror att det är du som har ritat banan, men det kan ju finnas flera Lars Ljungberg förstås. I alla fall så tyckte jag att spåren var väldigt intressant lagda på bangårdarna med många korsningar och dylikt. Det kändes väldigt amerikanskt.

Provar med två nya bilder från ett annat ställe och avslutar med en del av spårplanen. Det återstår såklart en hel del att göra men det är i alla fall en början.

mvh .... Mats





Och så spårplanen för dom två övre bilderna.




MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 16:38   #4
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Ser fint ut.
Lycka till...
En fråga: Vart har du fått himlen ifrån, skulle vilja ha en sån också.[8][]

M.V.H Tobias
år 2004!

------------------------
Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/
Jul om 4 Dagar
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 18:42   #5
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej Mats.

Nu förstår jag. Du har använt en del av spårplanen som jag har på min modelljärnväg

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 19:08   #6
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Precis! Kul att du kände igen den.
Då var det alltså du som skrivit anläggningsbeskrivningen på modellrallaren.com. Jag får väl lov att erkänna att jag faktiskt använt hela spårplanen. Alla spåren är lagda och nu håller jag på med landskapet. Den första bilden visade några av stickspåren i Old Valley. Som jag sa så tycker jag att det är en väldigt trevlig spårplan som kräver en hel del växlingsrörelser vilket alltid är roligt.

Hur går det för dig då? Har det hänt något mer med din modelljärnväg sedan du gjorde beskrivningen? Det var ju inte något landskap på dina bilder då. Det skulla vara kul att se lite nya bilder ifall du har några.

Tobias: Himlen heter EP1 - Sky #14 och har KUID:36649:21014 . Den finns att ladda ner från DS.

mvh .... Mats

Del två av spårplanen




MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 22:23   #7
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej Mats.

Ser ut som du har skippat malmsavlastnings påret i spårplan 2

Har inte hänt så mycket med modelljärnvägen. Det finns en bangård till som inte är med i artikeln. men inget landskap ännu.
Jag köpte något som heter Trainz som tog all min tid

Har inte kört på ett år på banan, men har tänkt att dra igång den nu under julen.

/Lars



LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 23:12   #8
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Jodu Lars, Trainz får onekligen tiden att gå fortare.

Jaha, var det ett malmlossningsspår. I din artikel så var spåren på den bandelen inte namngivna så jag placerade ut några industrier på dom olika spåren, och ja, jag hoppade över ett spår där eftersom jag inte riktigt fick till det med en växel till. Jag trodde all malmlossning skedde i hamnen.

Du har inte gjort någon Trainz-version av din bana då?
mvh .... Mats

Sista delen av spårplanen


Och hela banan






MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-21, 15:36   #9
Mikael
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 2 003
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev MatsH

Och hela banan






Läckert! Skulle du inte kunna släppa den här banan, även om den inte är färdig? Själv kommer jag aldrig igång med någon egen bana, tar helt enkelt för mycket tid.

Mvh Mikael R / http://ringmarck.fateback.com

Mikael besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Mina försök i gmax. Carlj 3D-design - Trainz 36 2005-11-15 22:09
Första försök på nattbild prymikom Off-topic 1 2004-03-01 21:47
ETT SISTA FÖRSÖK TILLL ATT MÅLA OM 1024*1024 TEX.. Olaf Lindström 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 53 2003-04-02 21:13
Försök med fotad front! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-03-13 16:13
Vet inte, ett försök till svenska spår Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 14 2002-11-02 12:26



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009