Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Visa resultat för omröstning: Vill du hjälpa till & utveckla nåt område?
Jag bor i byggområdet & kan tänka mig bygga nåt där.. 10 27.78%
nej , jag bor inte inom området.. 26 72.22%
Antal röster: 36. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-14, 00:24   #1
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Talking Järnväg I Väst ( JIV)

Hej! Från skaparna av PT GBG och nu flera andra personer har vi börjat jobba på ett nytt projekt: Järnväg I Väst ( JIV) Idag togs första "spadtaget" med dubbelspåren från Mölndal till Kållered mot Kba, Varberg, sedan neråt...
PT GBG ruttens tågspår har följande avgräsningar: Syd: Mölndal, Nord-väst: Aröd/ Backa, Nord: Angeredsbron, Öst: Mellan Sävenäs & Partille C. Det är områdes gränsningarna där spåret upphör från " huvudrutten som vi utgår ifrån.

Bygget börjades bara tillfälligt men mkt kommer att hända med tiden, men Projektet har startat, Marmar har redan börjat bygga Älvängen området vilket är toppen.

Bor du någons stans i Västsverige och vill bygga av ditt område/ spårsträcka, så får du göra de sen är tanken att vi sätter ihop allt till en otroligt stor rutt.. ( helst Strömstad eller lägre... i landet.. ) just de du kan bo ända nere i skåne, malmö.. tanken e att de ska gå att ta sig ner till Danmark från GBG ..med lhns färdiga rutt med Malmö-Köpenhamn.. Så säga gärna till om du vill bygga nåt område..

Här får du se hur vi tänkt.. de är enormt..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg JIV.jpg (85.3 KB, 853 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-07-14 klockan 00:32.
GBGtram besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-08-02, 21:51   #2
tågfreak 96
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: halland Sverige
Inlägg: 319
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Hej! Från skaparna av PT GBG och nu flera andra personer har vi börjat jobba på ett nytt projekt: Järnväg I Väst ( JIV) Idag togs första "spadtaget" med dubbelspåren från Mölndal till Kållered mot Kba, Varberg, sedan neråt...
PT GBG ruttens tågspår har följande avgräsningar: Syd: Mölndal, Nord-väst: Aröd/ Backa, Nord: Angeredsbron, Öst: Mellan Sävenäs & Partille C. Det är områdes gränsningarna där spåret upphör från " huvudrutten som vi utgår ifrån.

Bygget börjades bara tillfälligt men mkt kommer att hända med tiden, men Projektet har startat, Marmar har redan börjat bygga Älvängen området vilket är toppen.

Bor du någons stans i Västsverige och vill bygga av ditt område/ spårsträcka, så får du göra de sen är tanken att vi sätter ihop allt till en otroligt stor rutt.. ( helst Strömstad eller lägre... i landet.. ) just de du kan bo ända nere i skåne, malmö.. tanken e att de ska gå att ta sig ner till Danmark från GBG ..med lhns färdiga rutt med Malmö-Köpenhamn.. Så säga gärna till om du vill bygga nåt område..

Här får du se hur vi tänkt.. de är enormt..
jag skulle tänka mej att hjälpa till med halmstad och helsingborg inte spår och ledning för det är jag dålig på men landskapet skulle jag tänka mej att hjälpa med
__________________
tågfreak 96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-02, 22:16   #3
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av tågfreak 96 Visa inlägg
jag skulle tänka mej att hjälpa till med halmstad och helsingborg inte spår och ledning för det är jag dålig på men landskapet skulle jag tänka mej att hjälpa med
okaj men de låter jätte bra bara du markerar på nått sätt som exempel brunt grus som texturer då så vi vet ungefär vad spåren ska gå, men du kan börja bygga landskapet när du vill , du får även lägga upp screenshots här å visa ditt bygge av landskapet om du vill på denna här tråden.. Lycka till!
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 13:51   #4
tågfreak 96
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: halland Sverige
Inlägg: 319
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
okaj men de låter jätte bra bara du markerar på nått sätt som exempel brunt grus som texturer då så vi vet ungefär vad spåren ska gå, men du kan börja bygga landskapet när du vill , du får även lägga upp screenshots här å visa ditt bygge av landskapet om du vill på denna här tråden.. Lycka till!
ska börja snart letar efter skaer som linkar hus i halmstad och helsingborg
__________________
tågfreak 96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:45   #5
tågfreak 96
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: halland Sverige
Inlägg: 319
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
okaj men de låter jätte bra bara du markerar på nått sätt som exempel brunt grus som texturer då så vi vet ungefär vad spåren ska gå, men du kan börja bygga landskapet när du vill , du får även lägga upp screenshots här å visa ditt bygge av landskapet om du vill på denna här tråden.. Lycka till!
ni får skriva av mej från bygget för datorn hacker och kan inte ens starta den utan att den stäner av sig sorry det hade varit roligt att vara med
__________________
tågfreak 96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:20   #6
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

okaj då gör vi de..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 16:55   #7
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard Vi tar emot rutter nu!

Idag måste vi tacka En som byggt en jätte fin spåranläggning åt oss, H-E Hedstöm som byggt Sthlm-dalarna- Malmö just nu väntar vi på rutten så ska vi sätta i hopp den och slipa till den , vi har inte fått den ännu utan i veckan hoppas jag , så slipar vi till den sedan kopplas Malmö-Köpenhamn till & om Sträckan som vi kommer att få via mejl är godkänd släpps första delen STHLM- GBG- Malmö- Köpenhamn om några veckor..

hoppas att de är fler som vill hjälpa till, kanske är detta de största svenska trainz samarbetet?
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 15:31   #8
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Oj oj oj oj oj, jag blir så imponerad så det är inte klokt, det ska alltså bli en rutt: Stockholm-Göteborg-Malmö m.m. det har man väntat på i alla år, det är något visst med trakter man känner eftersom man bor i 08:a hehe
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 20:38   #9
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Wow, de låter underbart *rotar fram tidtabeller och börjar planera aktiviteter*
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 20:39   #10
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Någon sådan här bana finns inte ens till den där andra konstiga tåg simulatorn från microsoft
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 20:42   #11
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Så med andra ord har vi både väst och södra stambanan med nu och dessutom GBG-shlm. Går inte ens och räkna hur många timmars skoj de kan bli. De tar ju lite tid och köra köpenhamn-sthlm eller en fiktiv rutt dalarna-köpenhamn eller sthlm-göteborg-köpenhamn med x2000 som kördes direkt i sommar just den vägen fram och tillbaka.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 21:26   #12
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Kul att man kommer att kunna kora Shlm-GBG-Malmo-Kopenhamn. Det kommer att bli verkligen roligt
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 23:03   #13
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Kul att man kommer att kunna kora Shlm-GBG-Malmo-Kopenhamn. Det kommer att bli verkligen roligt
Japp, först på TRainz är vi , vi vill ju skapa ett stort samarbete med en stor, otroligt stor rutt! Men då gäller de att vi godkänner rutten vi får, vi kommer att kontrollera ytan, spåren & längderna, mm har de större felmarginaler skriver vi detta, ev. rättar till detta, de kan dock dröja nån/ några veckor.. vi har bara fått ett medelande inte rutten än , men vi väntar på den..

Ni som bor i området får dock bygga sennsioner eller nåt senare.. , eventuellt rutter asså några andra sträckor..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 04:56   #14
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Gillar att ni är noga med och få de verklighetstroget i spårlängd m.m. Satt och funderade på om ni inte skulle försöka få tillstånd och få med smålandsbanan som finns.

Som jag sagt tidigare är de synd att jag inte kan bygga och hjälpa till p.g.a lite hälso saker men de är inte omöjligt de kan bli någon aktivitet till banan sen då jag ändå ska göra de för egen del så kan ju oxå andra få ta del av de.

Undrar hur mycket aktiviteter trainz orkar med på en bana samtidigt

Som sagt jag är djupt imponerad av detta projekt
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 06:51   #15
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Har en liten önskan för detta projektet. De vore jätteskoj om dom fabriker som finns längs banorna kommer med så man kan skyffla lite gods, vet inte hur de ser ut längs banorna men de finns ju gott om vagnar och fabriker som kan hantera de virtuella godset av olika slag. De blir ju då lite fler aktiviteter man kan göra, mellan alla passagerartåg som trafikerar dessa banor.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009