Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-08, 02:00   #1
Angelsmind
Junior Member
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 19
Skicka ett meddelande via MSN till Angelsmind
Standard Grafikkort!

Hej.[:I]

Jag har beställt ett nytt grafik-kort.Tror ni att detta kan funka bra till MSTS?



Sitter för tillfället på ett 3dfx Voodoo3 16Mb AGP kort.. [xx(]
Angelsmind besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-08, 08:11   #2
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Den kommer att fungera bra ja. Själv sitter jag på ett Gforce 4200 och har inga problem.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-08, 10:07   #3
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Oja, det kommer att funka i MSTS. SItter med ett sådant kort här och MSTS funkar bra!

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-08, 10:16   #4
Pelle E
Member
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 96
Standard

Beror ju lite på vad man har för dator i övrigt. Jag ska när jag får råd med ny dator (en Dell 8300 Performance 3.2GHz) köpa ett 256MB ATI Radeon 9800XT. [] Någon som redan har ett sånt?? Sen vore det tusan om inte allt hackande när man kör rutter ska försvinna.

/ P E
Pelle E besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-08, 13:56   #5
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pelle E

Beror ju lite på vad man har för dator i övrigt. Jag ska när jag får råd med ny dator (en Dell 8300 Performance 3.2GHz) köpa ett 256MB ATI Radeon 9800XT. [] Någon som redan har ett sånt?? Sen vore det tusan om inte allt hackande när man kör rutter ska försvinna.

/ P E
Jag har ett sådant och det funkar bra. Hackandet försvinner tyvärr inte helt men MSTS flyter på bra mycket bättre. ( http://msts.e-buzz.net/forum/topic.a..._ID=6618#46013 )

Jag har hört att flera, inklusive mig själv, har svårt att få kortet att fungera bra ihop med Smart Doctor som ASUS skickar med. Köper du inte ett ASUS-kort så slipper du nog det. Själv har jag stängt av Smart Doctor och då funkar det klockrent.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-08, 15:44   #6
Pelle E
Member
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 96
Standard

Då har jag en fråga till, vad beror hackandet på, vissa rutter hackar mindre än andra. Jag har iofs en bedrövlig dator för att köra och skapa rutter på, men jag tycker att det går riktigt bra att köra vissa rutter ändå med den prestanda jag har. Jag vill när det är dags att köpa en ny dator, ha en som egentligen bara ska användas för simulatorspel. Den jag sitter vid nu duger bra till annat. Jag har tänkt köpa ett grafikkort enligt ovan, men ska man ha en buffrad hårddisk med för att få ner hackandet, är det nåt man bör tänka på med? Den jag tänkt mig är på 250GB SATA (7200rpm) och har 8MB Databurst, vilket jag tolkar som att det är ett buffertminne för snabbare åtkomst av data. Nu kom jag ifrån ämnet kanske, men ni som är bra på detta, är det ett bra val?

/ P E
Pelle E besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-08, 20:22   #7
Angelsmind
Junior Member
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 19
Skicka ett meddelande via MSN till Angelsmind
Standard

jag sitter på en Hitatchi 40Gb Serial-ATA som går på ATA-100 och jag får inget hackande över huvudtaget, förutom i vissa fall då mitt dåliga grafikkort inte klarar av alla texturer på KMJ 2 ...

så ja, ny hårddisk kan vara en bra investering.
Angelsmind besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-19, 14:41   #8
Uffess
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 7
Standard

Jag bytte grafikkort till GeForce4 MX 440 128 Mb 8 x
Det hackar fortfarande men inte så mycket
Eftersom jag är dålig på de här tekniska delarna - kan någon säga om det var ett bra köp eller ej.
Tacksam för svar
Uffess besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-19, 14:43   #9
prymikom
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 838
Standard

Det var ett dåligt köp..
Om man ska sattsa på ett budgetkort hade jag hellre sattsat på ett GeForce FX5200 eller något ATI kort..


//MVH John
E-buzz namn på Svensson är Average
prymikom besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-19, 18:03   #10
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag skulle inte köpa nått MX-kort eller dom minsta FX-korten. Lägger man på några hundra så får man ett mycket bättre kort....

Ett ATI 9600XT eller NVIDIA FX5700 skulle jag köpa, om jag behövde ett nytt kort idag. Bra prestanda till vettigt pris!

Men det beror ju också på hur mycket man kan spendera och vad man ska ha kortet till!?

För MSTS gäller: Det värsta och massor av processor och minne....


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem! [Bytt grafikkort - Trainz startar inte] gec44-9w Trainz - Allmänt om Trainz 15 2004-08-11 10:17
Grafikkort plf66 MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2004-05-03 20:34
Prisvärt och väl fungerande grafikkort? Hengelo Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-02-20 13:11
Lämplig grafikkort Totte MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 2003-12-18 17:11
Hur många kör ATI grafikkort? Pson Off-topic 1 2002-12-12 16:17



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009