Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-24, 00:10   #226
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt Visa inlägg
Min 40D gav upp i förrgår. Troligen byte av slutare och spegel - så nu får man leva utan den några veckor......uselt på en kamera jag haft i 4 månader.
Tradigt!
På min började avtryckaren glappa, och det visade sig att hela ovandelen av kamerahuset behövde bytas. Men det gick som tur var på garantin. Värre var det att vara utan kamera i två veckor...
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 00:25   #227
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Är det måndagsexemplar eller slarv med kvaliteten rent allmänt? Är inte speciellt van att höra sådant här om Canon för de brukar hålla ihop väldigt bra vad jag vet.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 11:58   #228
alexfaldt
Exilskånsk lokförare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B Visa inlägg
Är det måndagsexemplar eller slarv med kvaliteten rent allmänt? Är inte speciellt van att höra sådant här om Canon för de brukar hålla ihop väldigt bra vad jag vet.
Tydligen är just detta problemet vanligt på 40D enligt vad jag kunnat läsa mig till. Men, som tur är så finns ju garantin kvar.......
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 19:19   #229
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Lyckats förlora hela plånboken innehållande körkort, digitalt färdskrivarkort, diverse utbildningsbevis, betalkort & so on...
Allt är spärrat, nybeställt osv. Förlustanmälan gjord till polisen... *suckar* Vilken dag...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 20:05   #230
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Lyckats förlora hela plånboken innehållande körkort, digitalt färdskrivarkort, diverse utbildningsbevis, betalkort & so on...
Allt är spärrat, nybeställt osv. Förlustanmälan gjord till polisen... *suckar* Vilken dag...
Neeeeej.... Fy för...
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 20:31   #231
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Har haft en urkass fototur
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 21:11   #232
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Lyckats förlora hela plånboken innehållande körkort, digitalt färdskrivarkort, diverse utbildningsbevis, betalkort & so on...
Allt är spärrat, nybeställt osv. Förlustanmälan gjord till polisen... *suckar* Vilken dag...
Surt där. Det enda man kan hoppas på är att förövaren inte hunnit nyttja korten tillräckligt och att du inte bar på kontanter.

Man brukar väl ha lite personliga tillhörigheter som foto på sin tjej och medlemskort i någon supporterklubb. Surt är det!
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 21:23   #233
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Surt där. Det enda man kan hoppas på är att förövaren inte hunnit nyttja korten tillräckligt och att du inte bar på kontanter.

Man brukar väl ha lite personliga tillhörigheter som foto på sin tjej och medlemskort i någon supporterklubb. Surt är det!
Korten är inte använda, som tur är. Det är två Maestrokort... Det ena var så gott som tomt, och det andra var inte använt... Så på så sätt är det lugnt

Vet inte riktigt vad någon vill med massa spärrade, personliga kort och två trasiga tjugolappar till, men något kan man säkert hitta på..
Tur i oturen allt det, och att jag inte hade några bilder på tjejen eller så i plånboken
Det mesta är ju "löst", och börjar ju ordna upp sig med tiden nu. Nån vecka så... Men dyrt lär det bli. Digitalt färdskrivarkort kostar ju 650 kronor osv...
Mest förbannad på mig själv, att jag inte hade bättre koll på den!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 00:11   #234
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Surt. Har stått i kö för en p-plats i föreningen. Nu när jag väl får en så får jag värsta skitplatsen. Längst ifrån huset där jag bor, trångt som fan och att dömma av grannbilarna så verkar dess förare inte tillhöra eliten av personer som är bra på att parkera.

Finns alltså risk för parkeringsskador på min bil. Skulle det ösregna och paraply saknas så blir det lååångt att gå. Platsen är dessutom lite i skymundan och lite för dold så risken för inbrott ökar.

Blev fan rätt sur. Tänker motvilligt acceptera den men mot att jag får fortsätta stå i kön tills en bättre p-plats dyker upp som ledig...

Dessutom är den inte värd priset.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 04:24   #235
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Angry Datorstrul

Mera datorkrångel! Fan man blir ju helt jävla less på datorer ibland alltså...

Nån vecka eller mer typ så startade datorn om mitt i booten, inget pip eller blåskärm eller nånting, bara ren omstart innan Windowsloggan, fick sen prompt att välja någon form av start som alltid och jag väljer alltid senast fungerande inställningar och datorn startar och kommer in i Windows och allt är precis som vanligt. Då tror man ju att dehär bara var nån konstig engångsgrej mej ikke! Några dagar sen så hände det igen och nu är jag för skrajj att sitta vid min dator ifall det skulle hända nånting. Det händer inte varje gång jag bootar utan bara ibland, det är inga andra konstigheter i Windows eller så heller. Senaste Windows Update och allt också, inga virus eller spyware.

Ringde BK Data och frågade vad det är som pågår och dom visste inte men föreslog en formatering (så snabbt och enkelt!!!!) men det är det sista jag vill. En annan snubbe på MSN föreslog en systemåterställning men det vet jag inte om det hjälper eftersom jag inte vet vad eller hur eller när dehär började.

Så nu sitter man här och är skrajj att nått ska sabba, jag är parnoid så det räcker och dehär hjälpte inte att bota den nojjan. Jag är helt inalfabet när det gäller datorer så det får väl bli BK då... Jo jag skulle göra en backup bara inte min externa disk luktade bränt sist jag använde den.

Tack Murphy och din jävla lag för att du är ett sånt svin!
__________________

Choo choo fox

Senast redigerad av Jonatan den 2009-05-05 klockan 04:29.
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 09:55   #236
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonatan Visa inlägg
Mera datorkrångel! Fan man blir ju helt jävla less på datorer ibland alltså...

Nån vecka eller mer typ så startade datorn om mitt i booten, inget pip eller blåskärm eller nånting, bara ren omstart innan Windowsloggan, fick sen prompt att välja någon form av start som alltid och jag väljer alltid senast fungerande inställningar och datorn startar och kommer in i Windows och allt är precis som vanligt. Då tror man ju att dehär bara var nån konstig engångsgrej mej ikke! Några dagar sen så hände det igen och nu är jag för skrajj att sitta vid min dator ifall det skulle hända nånting. Det händer inte varje gång jag bootar utan bara ibland, det är inga andra konstigheter i Windows eller så heller. Senaste Windows Update och allt också, inga virus eller spyware.

Ringde BK Data och frågade vad det är som pågår och dom visste inte men föreslog en formatering (så snabbt och enkelt!!!!) men det är det sista jag vill. En annan snubbe på MSN föreslog en systemåterställning men det vet jag inte om det hjälper eftersom jag inte vet vad eller hur eller när dehär började.

Så nu sitter man här och är skrajj att nått ska sabba, jag är parnoid så det räcker och dehär hjälpte inte att bota den nojjan. Jag är helt inalfabet när det gäller datorer så det får väl bli BK då... Jo jag skulle göra en backup bara inte min externa disk luktade bränt sist jag använde den.

Tack Murphy och din jävla lag för att du är ett sånt svin!
Ett tips om du kör XP.
Kör "chkdsk" och kolla om disken är ok.
Sen finns det ett alternativ att prova innan du ev.formaterar (lät lite riskabelt med en backup på en HD som luktar bränt).
Välj att "reparera" din Win.inst. Fungerar lika bra som en omformatering förutsatt att felet ligger i själva Windowsinstallationen.
Då berörs heller inga dokument, program eller personliga inställningar.
Boota med inst.skivan och välj "reparera" (OBS! andra alternativet, inte från återställningskons.). Har hjälp mej ett flertal gånger från att behöva ominst. när jag körde XP. MVH. Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2009-05-05 klockan 10:02.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 13:06   #237
alexfaldt
Exilskånsk lokförare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
Standard

................väntar på kameran från garantirep.
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 13:15   #238
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt Visa inlägg
................väntar på kameran från garantirep.
Hur länge har du väntat? och hur lång tid skulle det ta?
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 16:17   #239
Alexander Ödman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg, Sverige
Inlägg: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt Visa inlägg
................väntar på kameran från garantirep.
Vart skickades den? Kanske du inte vet iofs.
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-08, 02:01   #240
alexfaldt
Exilskånsk lokförare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Ödman Visa inlägg
Vart skickades den? Kanske du inte vet iofs.
Väntat två veckor och fick inget besked om hur lång tid det skulle ta. Ingen aning om vart Scandinavian Photo skickat den........
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009