Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-19, 20:21   #211
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Men fy tusan vad tråkigt! Beklagar
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-19, 21:12   #212
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Standard Beklagar sorgen

Man blir alltid så när detta drabbar en
har råkat ut för detta ett par ggr.
Sensmoral !
Töm alltid bilen själv, stöldkassett på bilstereon, rattkrycka mm
OCH viktigast av allt KÖP EJ STÖLDGODS
det kan vara din bilstereo som säljs på blocket,tradera etc.
begär alltid kvitto med serienummer, legitimation på den som säljer,
är grejorna för billiga i förhållande med nypriset så förutsätt att det är
något skumt KÖP EJ.

Att inte köpa stöldgods är förmodligen den enda vägen att få bort merparten
av stölder, inbrott mm

Dessutom: hälerilagen innebär att det bl.a. inte går att hävda att man köpt något i god tro.
Det gäller därför att noga undersöka att den som säljer varan verkligen är den rätte ägaren.
Men det är inte alltid så lätt. De skickliga stöldligorna hittar sina supersmarta vägar för att inte bli upptäckta.
För den som skall köpa begagnat kan det vara en god ide att kontakta
Larmtjänst, Försäkringsbranschens utredningsinstitut eller polisen,
för att få reda på om det vi tänker köpa finns med i deras stöldregister.
De har byggt upp ett register sedan 1989 som omfattar upp mot 18 000 stulna objekt.
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-19, 21:32   #213
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Och det nästan j*vligaste, skulle man lyckas ta någon på bar gärning så åker man väl dit för misshandel om man handgripligen försöker stoppa den "stackars" tjuvj*veln.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-19, 22:25   #214
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Hemulen: Surt som fan. Men nu vet du att nästa investering blir ett Car Guard-larm. Om du inte redan hade ett?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-19, 22:43   #215
HemuleN
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Sthlm
Inlägg: 143
Skicka ett meddelande via MSN till HemuleN
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Hemulen: Surt som fan. Men nu vet du att nästa investering blir ett Car Guard-larm. Om du inte redan hade ett?
Just Car Guard vet jag inte, men larm ska det in snarast möjligt iaf!
__________________

Kommentera gärna vad och hur ni vill!
HemuleN besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 09:13   #216
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HemuleN Visa inlägg
Just Car Guard vet jag inte, men larm ska det in snarast möjligt iaf!
Satsa på en stereo med löstagbar front också, antar att det var originalstereon som stals?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 09:46   #217
HemuleN
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Sthlm
Inlägg: 143
Skicka ett meddelande via MSN till HemuleN
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Satsa på en stereo med löstagbar front också, antar att det var originalstereon som stals?
Nej, det var en Pioneer med extra allt... avtagbar front hade den men vad hjälper det är jag räknade med att det var säkert att parkera precis utanför fönstret och lät den sitta i.
__________________

Kommentera gärna vad och hur ni vill!
HemuleN besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 09:58   #218
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HemuleN Visa inlägg
Nej, det var en Pioneer med extra allt... avtagbar front hade den men vad hjälper det är jag räknade med att det var säkert att parkera precis utanför fönstret och lät den sitta i.
Trist att folk inte ens kan lämna saker i fred när de står jämte där man bor. Känner igen det där med att man inte sällan låter panelen sitta kvar om bilen står på uppfarten etc. Dags att ändra vana för mig iaf, känns det som.
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 10:51   #219
HemuleN
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Sthlm
Inlägg: 143
Skicka ett meddelande via MSN till HemuleN
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström Visa inlägg
Trist att folk inte ens kan lämna saker i fred när de står jämte där man bor. Känner igen det där med att man inte sällan låter panelen sitta kvar om bilen står på uppfarten etc. Dags att ändra vana för mig iaf, känns det som.
Fast nu var ju inte det här hemma hos mig utan precis utanför personalhuset vid museispårvägen i Malmköping...
__________________

Kommentera gärna vad och hur ni vill!
HemuleN besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 11:19   #220
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Och det nästan j*vligaste, skulle man lyckas ta någon på bar gärning så åker man väl dit för misshandel om man handgripligen försöker stoppa den "stackars" tjuvj*veln.
Nja det beror på. Nödvärn finns det något som heter. Man får försvara sin egendom till såpass mycket att man avvärjt eventuellt stöldförsök. Dock får man inte använda mer våld än vad nöden kräver. Men det positiva i detta är att helt plötsligt blev det inte tal om stöld längre ifall tjuven med våld försöker tillförskaffa sig egendom. Då blir det frågan om rån och straffskalan ökade helt plötsligt från fängelse upp till 6 månader till fängelse i flera år. Rån prioriteras dessutom betydligt högre vid larmsamtal så chansen att polisen kommer dit snabbare ökar rätt rejält, iallafall i storstadslänen.

Till Hemulen. Fan vad trist alltså. Man blir så förbannad när sånt händer. Jag har haft rätt mycket tur än sålänge. Hoppas du har låsbultar på R-fälgarna...

Har en granne med en skruttbil som fick påhälsning häromdagen på parkeringsplatsen. Detta skedde på småtimmarna, dock var det nog inte den smartaste skaran av inbrottstjuvar. Farbror blå haffa denne på bar gärning.
__________________
http://puggen.deviantart.com/

Senast redigerad av Eric B den 2009-04-20 klockan 11:20.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 11:23   #221
HemuleN
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Sthlm
Inlägg: 143
Skicka ett meddelande via MSN till HemuleN
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B Visa inlägg
Nja det beror på. Nödvärn finns det något som heter. Man får försvara sin egendom till såpass mycket att man avvärjt eventuellt stöldförsök. Dock får man inte använda mer våld än vad nöden kräver. Men det positiva i detta är att helt plötsligt blev det inte tal om stöld längre ifall tjuven med våld försöker tillförskaffa sig egendom. Då blir det frågan om rån och straffskalan ökade helt plötsligt från fängelse upp till 6 månader till fängelse i flera år. Rån prioriteras dessutom betydligt högre vid larmsamtal så chansen att polisen kommer dit snabbare ökar rätt rejält, iallafall i storstadslänen.

Till Hemulen. Fan vad trist alltså. Man blir så förbannad när sånt händer. Jag har haft rätt mycket tur än sålänge. Hoppas du har låsbultar på R-fälgarna...

Har en granne med en skruttbil som fick påhälsning häromdagen på parkeringsplatsen. Detta skedde på småtimmarna, dock var det nog inte den smartaste skaran av inbrottstjuvar. Farbror blå haffa denne på bar gärning.
Jodå, men dom är för det första inte äkta utan bara kopior (Lite annat typsnitt på R'et samt att dom är alldeles för blanka!) och för det andra väldigt kantstötta.... så dom lär förhoppningsvis sitta säkert.
__________________

Kommentera gärna vad och hur ni vill!
HemuleN besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 19:21   #222
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Under dagen har Hemulen varit hos LF Skadecenter och har även en tid hos Bilia i morgon. Håll tummarna för oss
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-23, 13:29   #223
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

OBS!! Varning känsliga läsare. Nu kommer det diverse svordommar och fulord och ni som inte gillar detta kan sluta läsa här och nu och skippa resten av inlägget!!!

F*n ta r*vhål till ovarsamma bilägare som inte kan låta bli att smälla upp dörrar i andras bilar. Har fått en ful, röd repa på backspegeln

F*n ta Transportstyrelsen. Först betalar jag någon slags fordonsskatt på ca 750:- och nu har jag varit tvungen att betala igen, denna gång vart det 2500:-. Fick först ett rött skattemärke, nu ett blått.

F*n ta bygget av Citytunneln. Det är bra att den byggs men måste bygget damma så förbannat? Det dräller ner tonvis med damm över jobbparkeringen och bilen ser ut som att den stått i en törnrosasömn de senaste 30 åren. Det blir dyrt att tvätta bilen en gång i veckan...

F*n ta Hultsfredsfestivalen. Varför ska The Killers spela på torsdagen medan dygnspassen enbart säljs för fredag och lördag? TK är enda anledningen till att jag vill dit...

F*n ta SEKOs A-kassa. Varför ska jag behöva betala medlemsavgiften för Januari och Februari när jag blev medlem i Mars? Tydligen för att jag ansökte om medlemskapet i slutet av januari. Typiskt dem, att få ut A-kassan när den väl behövs är väl nästintill omöjligt men ta betalt för inget eller något som jag egentligen inte borde betala för, det är de bra på. Varför finns det ingen arbetslöshetsförsäkring istället som försäkringsbolagen skulle kunna ha? Bort med A-kassan, den är lika förlegad som 1:a Maj!

F*n ta det kommande sommarvädret. 20 grader varmt och soligt. Då ska man naturligtvis jobba 22 timmar totalt under helgen med minimal dygnsvila både innan helg och efter. Helgpassen sträcker sig från morgon till sen eftermiddag. Surt. Dessutom lär det bli asvarmt på Uppsalapendeln, som i en ugn ungefär...

Det blev rätt mycket gnällande nu. Det positiva i det hela är att det känns lite bättre efter att ha skrivit av sig lite
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-23, 22:57   #224
alexfaldt
Exilskånsk lokförare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
Thumbs down

Min 40D gav upp i förrgår. Troligen byte av slutare och spegel - så nu får man leva utan den några veckor......uselt på en kamera jag haft i 4 månader.
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-23, 23:50   #225
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt Visa inlägg
Min 40D gav upp i förrgår. Troligen byte av slutare och spegel - så nu får man leva utan den några veckor......uselt på en kamera jag haft i 4 månader.
Garantiärende hoppas jag?
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009