Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-16, 13:03   #1
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Post Nedladdningslänkar till STL-material

Eftersom vi har fått en sådan fruktansvärd oreda här i downloadstråden, vilket flera påpekat, så har vi i STL-teamet beslutat att försöka göra något åt det.
Så här kommer en tabell med alla STL-saker som har skapats samt länkar till var man kan ladda ned dem. Det kan säkert saknas en del saker och jag har även valt att inte ta med allt. De saker som är med i listan är saker som flera personer inom STL-kretsen varit iblandade i och skapat tillsammans.

En imponerande guldgruva. Bugar, rullar och tackar.

Nisse

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Eftersom vi har fått en sådan fruktansvärd oreda här i downloadstråden, vilket flera påpekat, så har vi i STL-teamet beslutat att försöka göra något åt det.
Så här kommer en tabell med alla STL-saker som har skapats samt länkar till var man kan ladda ned dem. Det kan säkert saknas en del saker och jag har även valt att inte ta med allt. De saker som är med i listan är saker som flera personer inom STL-kretsen varit iblandade i och skapat tillsammans.
...och se där finns ju F1200, mitt favoritlok som jag letat efter men inte vågat hoppas att någon gjort för Trainz! SÅ snyggt dessutom! Och funkar till synes alldeles utmärkt i TS12, trots varningar om "obsolete trainz-build number".
Bifogade filer
Filtyp: pdf STL-länkar.pdf (72.5 KB, 1165 visningar)
__________________
-k-

Senast redigerad av svenolov den 2012-11-26 klockan 16:54.
korvtiger besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 23:26   #2
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

En del av ovanstående länkar kan vara brutna, på grund av den senaste storstädningen.

Dokumentet bör uppdateras.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-20, 10:07   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Exclamation Oordning !?

Borttaget!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2014-06-20 klockan 10:10. Anledning: Onödigt
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 11:21   #4
Gyldenris
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Danmark
Inlägg: 3
Smile Visa Trainz versionen i dine downloads !

När jag söker gjennom alla dom många downloads av lok, vagnar, hus och så vidare, som finns at lasta ner, så fattas möjligheten att se, hvilken version av Trainz det er gjort för. Själva har jag just uppgraderat til TS12 från TS2010 och söker svenska el och diesellok, vagnar, hus och mycket annat, men finner nästan aldrig Trains-versionen nämd i tråden eller vid länken

Hoppas detta är något som kan ändras framöver

Takk för ett annars mycket bra forum.
Mikael
Gyldenris besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 16:53   #5
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gyldenris Visa inlägg
När jag söker gjennom alla dom många downloads av lok, vagnar, hus och så vidare, som finns at lasta ner, så fattas möjligheten att se, hvilken version av Trainz det er gjort för. Själva har jag just uppgraderat til TS12 från TS2010 och söker svenska el och diesellok, vagnar, hus och mycket annat, men finner nästan aldrig Trains-versionen nämd i tråden eller vid länken

Hoppas detta är något som kan ändras framöver

Takk för ett annars mycket bra forum.
Mikael

Det ser faktiskt ut som att du lyckats med en nedgradering. Nu handlar det inte om upp . och nergradering utan om installation och avinstallation, Förhoppningsvis har du inte gjort dig av med 2010, häri ligger guldet, nästan allt som finns i Download-tråden.

Glöm 2012 med de många svagheterna. Anledningen är att i 2010 och äldre versioner finns en trevlig ruta som man kan kryssa i. Den heter "Enable compatibility mode for older object" Rutan finns i Surveyor/Options/Video Settings. Motsvarande ruta har N3v tagit bort i 2012 och därmed portat våra svenska objekt.

Svenskt finns dock i 2012 . nämligen Vovven47:s ånglok samt en Rc3-variant i DLS och två inbyggda godsvagnar.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009