Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-13, 10:01   #1
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard Omöjligt rödljus

Hej på er.

Jag har hållit på ett tag med att lära mig att göra egna aktiviteter nu och det börjar gå riktigt fint. Dock får jag problem med signalerna i bland.

Tex. Jag ska backa in ett tåg på ett industrispår som är tomt, ingen AI trafik och inga andra vagnar i vägen, ändå får jag rödljus och får ej heller tillstånd att passera med TAB. Kan man ställa signalerna manuellt i activity editor?
Kan verkligen inte hitta något nånstans om detta, nån som har en lösning??

Har även fått detta problem i en av aktiviteterna till NMJ där man skall plocka upp ett par vagnar på ett stickspår.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 17:26   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Vilken rutt handlar det om?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 21:59   #3
elektro
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Ett annat exempel:
Jag har inte lyckats att köra (backa) in på det lilla stickspåret vid Tassemarken, KMJ3. Den växeln verkar man inte kunna lägga om. Annars går det bra att växla på alla spåren vid Kvarndalens slingor.
Hälsningar Olle M
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 14:57   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Kan tyvärr inte hjälpa dig, själv gör jag nästan bara passageraraktiviteter, växling har jag aldrig försökt mig på... Fråga på train-sim.com, där gör många växlingsaktiviteter.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 08:20   #5
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Problemet verkar mest förekomma för mig på NMJ, det är den rutt jag har gjort flest aktiviteter till, men jag ska ta en titt på train-sim.com också.

Det är ju ganska svårt att göra aktiviteter med rangeringsarbete men jag hoppas att kunna bemästra detta så småningom
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 10:36   #6
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Jag har hittat en lösning om det är någon som är inresserad, jag hittade ett program som heter MSTS Activity Generator, det kostade ett par kronor och är rätt krångligt i all sin enkelhet men med detta program kan man ställa om alla växlar på en rutt till manuella och alla göra så att alla signaler får passeras även om det är rött.

Då blir det helt plöttsligt väldigt enkelt att göra rangeringsaktiviter.

Bara att sätta ut olika vagnset på bangården och så kan man hålla på hur man vill samtidigt som AI tågen swishar förbi på dubbelspåren jämte.

Man sätter endast ut start och stopp på sin player path och så kan man jobba hur mycket man vill där emellan

Activity Generator kan även skapa färdiga växlings aktiviteter men jag tycker inte att de blir särskillt bra, dock var det värt pengarna om man gillar att rangera men tycker att det är omöjligt att göra sådana aktiviteter med MSTS Activity Editor.

Om man vill kolla programet så finns det här:
http://www.skylinecomputing.com/
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009